کد خبر: ۹۳۵۰۰۷
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۹
مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶.

برتری دقیقه نودی سعودی‌ها مقابل چین؛ برانکو نزدیک در‌های خروج

 تیم ملی فوتبال عربستان در هفته دوم مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در منطقه آسیا چین را شکست داد.
برتری دقیقه نودی سعودی‌ها مقابل چین؛ برانکو نزدیک در‌های خروج
آفتاب‌‌نیوز :

هفته دوم مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ در منطقه آسیا، عصر امروز از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه با برگزاری سه دیدار برگزار شد.

در گروه سوم این رقابت‌ها تیم فوتبال چین که هدایت آن بر عهده برانکو ایوانکوویچ، سرمربی اسبق تیم ملی ایران و پرسپولیس است، در ورزشگاه دالیان به مصاف تیم ملی فوتبال عربستان رفت که روبرتو مانچینی هدایت آن را برعهده دارد. چین در نخستین بازی خود با نتیجه ۷ بر صفر برابر ژاپن شکست خورد تا سرمربی کروات در آستانه اخراج زودهنگام از چین باشد. در آن‌سو نیز در عین ناباوری سعودی‌ها درحالی که انتظار می‌رفت در خانه بازی راحتی برابر اندونزی داشته باشند، با نتیجه یک بر یک متوقف شدند تا مانچینی نیز در شرایط مطلوبی قرار نداشته باشد.

در این بازی، شاگردان برانکو خیلی زود و در دقیقه ۱۴ دروازه عربستان را باز کردند. ژیانگ شنگلانگ نخستین گل این بازی را به ثمر رساند. دقیقه ۳۸ در شرایطی که سعودی‌ها ۱۰ نفره بودند، روی پاس ناصر الدوساری توسط کادش موفق شدند گل مساوی را به ثمر برسانند. در نهایت نیمه نخست این بازی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید. چین در نیمه دوم هر چه تلاش کرد نتوانست دروازه سعودی‌ها را باز کند. در دقیقه ۹۰ بازی باز هم کادش خودش و عربستان را ۲ گله کرد تا در پایان، این بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود شاگردان مانچینی خاتمه یابد.

با توجه به شکست سنگین چین در بازی نخست برابر ژاپن و این شکست خانگی برابر عربستان، به نظر می‌رسد که برانکو به سمت دروازه‌های خروج نزدیک شده باشد. عربستان با این برد ۴ امتیازی شد.

برتری دشوار و دقیقه نودی سعودی‌ها مقابل چین؛ برانکو نزدیک در‌های خروج

در دیگر بازی این گروه نیز استرالیا درحالی که در بازی نخست با نتیجه یک بر صفر مقابل بحرین شکست خورده بود، در ورزشگاه ایستورا گلورا برابر اندونزی قرار گرفت. نیمه نخست این دیدار بدون رد و بدل شدن گل پایان یافت.

تلاش‌های ۲ تیم در نیمه دوم نیز راه به جایی نبرد تا این بازی در نهایت با تساوی بدون گل به پایان برسد. استرالیا با این تساوی یک امتیازی شد و در گروه مرگ این رقابت‌ها، شرایط خوبی ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین