کد خبر: ۹۳۵۰۶
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۸۸ - ۰۳:۴۳
در نماز جمعه این هفته تهران عنوان شد

صدیقی: این طبیعی است که مردم به قانون گریزی واکنش نشان ‏دهند

هر حرکت افراطی خلاف رضای رهبری است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس سیاسی: حجت‌الاسلام صديقی، خطیب نماز جمعه این هفته تهران، تقوای زبانی، كنترل چشمی و خيره نشدن به مظاهر دنيا، تقوای كسب و كار، اداری، فرهنگی، سياسی و خانوادگی را يك ضرورت خواند و تاكيد كرد که در همه اين ميدان‌ها بايد خدا را بنده باشيم و خدا را از خود ناراضی نكنيم. ایشان انقلاب امام حسين(ع) را انقلابی فسادزدا، ظلم‌ستيز و حيات‌بخش معرفی کرد و یاران ایشان را عاشق و شیدا و عارف خواند. صدیقی همچنین ویژگی‏های انقلاب اسلامی را با نهضت حسینی همخوان و همسو دانست. 

حجت‌الاسلام صديقي، در ادامه خطبه‌ها، با اشاره به حوادث روز عاشورا در تهران، گفت: «در ميان مردمي كه جان و مال و زندگي‌شان امام حسين (ع) است و علاقه و وابستگي‌شان به اين امام ريشه دارد نمي‌توانند ببينند كه عده‌ای در روز عاشورا به اتكاء فتنه‌گران و گروه‌های مختلفي كه همه‌شان در يك مبنا مشترك بودند و آن هم بي‌دينی است بيايند و سوت بزنند و پايكوبي كنند».

وی افزود: «ناظران عيني از واقعه‌ روز عاشورا براي من نقل كردند كه ما جلوي فردی كه خيلي داد می‌زد و شعارهايی عليه يك كانديدا می‌داد ايستاديم و به او گفتيم تو از كجا آمده‌ای؟ او گفت من افغانی هستم و دويست هزار تومان برای اين كار به من داده‌اند. او همچنين كسی را به ما نشان داد و گفت او ناظر ماست و اگر من بيشتر فرياد بزنم پنجاه هزار تومان بيشتر به من خواهد داد. همچنين برای من نقل كردند كه ما فرد ديگری را ديديم كه در روز عاشورا مست بود و آن كارها را انجام می‌داد».

خطيب موقت نمازجمعه‌ اين هفته‌ تهران، حادثه رخ داده در روز عاشورا را حادثه‌ای سنگين عنوان و اظهار كرد: «در اين حادثه مشخص شد كه قشون فتنه‌گران از لحاظ كميت چه مقدار هستند. همچنين مشخص شد كسانی كه مي‌خواهند با تاريخ و انقلاب در مصاف قرار بگيرند چه كسانی هستند و چه ماهيتی دارند».

صديقي با بيان اينكه در اين جريانات ديديم از جمهوريت نيز عبور شد، گفت: «ما حيف‌مان می‌آيد برخي از اين‏ها در ميدان‌هايی صداقت‌ها و غيرت‌هايی از خود نشان داده‌اند. اين‏ها زماني پاره‌ تن ما و در كنار ما بودند و ما خوشحال نمی‌شويم كه كار اين افراد به اينجا رسيده باشد».

خطيب موقت نمازجمعه‌ اين هفته‌ تهران، با بيان اينكه در حال حاضر ايران در شرايط حصر جهاني است و در اين 30 سال سختی‏های بسياری را بر خود هموار كرده است، تاكيد كرد: «مردم ما فاجعه‌ روز عاشورا و اين شرمندگي را در روز نهم دی محكوم كردند و آنقدر آشفته و جريحه‌دار بودند كه قبل از اين روز نيز در گوشه و كنار ناراحتي خود را نشان دادند». 

خطيب موقت نمازجمعه‌ اين هفته تهران، در ادامه گفت: «من در راهپيمايی روز نهم دی می‌ديدم بعضی از مردم عليه برخی شعار سر می‌دادند. ما از آن‏ها تقاضا می‌كرديم كه نام كسي را نبرند اما اين طبيعت مردم است كه وقتي به جايي برسند و ببينند كه اين قانونگريزی‌ها ادامه پيدا می‌كند واكنش نشان می‌دهند».

وی تاكيد كرد: «من نگران اين هستم كه مجاری قانونی در فرصتی كه بايد به مردم پاسخ منطقی دهند و كارها را رو به راه كنند، اين كار را انجام ندهند و صبر مردم تمام شود».

خطيب موقت نمازجمعه اين هفته‌ تهران، همچنین هر نوع حركت افراطی را خلاف رضای رهبری خواند و گفت که مقام معظم رهبری همواره همه را دعوت به اعتدال و آرامش می‏کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۹
0
0
متاسفم با این خطبای توانا!! و نمایندگان ولی فقیه در کوی و برزن !! هر روز از جمعیت نماز جمعه کاسته شده و به جمعیت اطراف و اکناف مصلی اضافه میشود . نمونه اش را در پارک لاله و دانشگاه تهران ببینید و یا در مصلی ساری و خیابان ملا مجدالدین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۹
0
0
دروغ !!!وای بر ما!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۹
0
0
خیلی به این مردمی که شعار افراطی میدهند دل خوش نکنید! رفتار اینها همانند رفتار خوارج نهروان است که با شعار لا حکم الا لله چیزی را طلب میکنند که خدا وند طلب نمیکند!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین