کد خبر: ۹۳۵۱۱۶
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰

هریس پیروز مناظره با ترامپ

یافته‌های نظرسنجی شبکه خبری سی ان ان از بینندگان مناظره بامداد امروز نامزد‌های دموکرات و جمهوریخواه نشان می‌دهد که بیشتر پاسخ‌دهندگان کامالا هریس را پیروز این مناظره می‌دانند.
هریس پیروز مناظره با ترامپ
آفتاب‌‌نیوز :

سی ان ان نوشت که ۶۳ درصد بینندگانی که در این نظرسنجی شرکت کردند معاون بایدن را پیروز مناظره و ۳۷ درصد آنان رئیس جمهوری پیشین آمریکا را برنده این رقابت دانستند. پیش از مناظره، همین جامعه آماری به نسبت ۵۰ – ۵۰ عملکرد نامزد‌ها را قوی ارزیابی کرده بودند بدین معنی که ۵۰ درصد آن‌ها پیش بینی کرده بودند که هریس عملکرد بهتری داشته باشد و ۵۰ درصد آن‌ها نیز چنین نظری را در مورد دونالد ترامپ داشتند. پس از مناظره ۹۶ درصد از بینندگان حامی هریس عملکرد وی را بهتر توصیف کردند در حالیکه تنها ۶۹ درصد از بینندگان حامی ترامپ او را پیروز دانستند.

۴۵ درصد پاسخ دهندگان پس از پایان مناظره گفتند که نظر مثبتی نسبت به هریس دارند و نظر ۴۴ درصد منفی بود که نسبت به پیش از مناظره و نظر مثبت ۳۹ درصدی بینندگان بهبود نشان می‌دهد. در همین حال، نظرسنجی سی ان ان نشان می‌دهد که دیدگاه بینندگان مناظره نسبت به ترامپ تغییر چندانی نداشته و ۳۹ درصد نسبت به او دید مثبتی داشته و ۵۱ درصد دید منفی داشتند.

در میان رای بینندگان مستقل نیز میزان رضایت از هریس از ۳۰ درصد پیش از مناظره به ۴۸ درصد در خاتمه آن افزایش یافت.

هر دو نامزد از سهم یکسانی از بینندگان مناظره در ارتباط با توانایی رهبری کشور برخوردار بوده و ۵۴ درصد گفتند که تا حدی به توانایی هریس و ترامپ برای رهبری کشور اعتماد دارند. ۳۶ درصد گفتند که تا حد زیادی به توانایی ترامپ و ۳۲ درصد نیز اعتماد زیادی به هریس برای رهبری آمریکا داشتند. اوایل تابستان تنها ۱۴ درصد از بینندگان مناظره ترامپ و جو بایدن اعتماد زیادی به توانایی رئیس جمهوری کنونی آمریکا برای رهبری این کشور داشتند.

پس از مناظره، ۴۴ درصد از رای دهندگان اعلام کردند که هریس درک بهتری از مشکلات افرادی مانند آن‌ها دارد. ۴۰ درصد نیز ترامپ را در پاسخ به این سوال انتخاب کردند. پیش از مناظره ۴۳ درصد پاسخ دهندگان گفته بودند که ترامپ درک بهتری از مشکلات آن‌ها دارد و ۳۹ درصد نیز هریس را برگزیده بودند. با این حال پس از مناظره تعداد افرادی که ترامپ را در زمینه اداره اقتصاد فردی قابل‌تر می‌دانستند اندکی افزایش یافت و به ۵۵ درصد در برابر ۳۵ درصد رسید.

بینندگان مناظره همچنین ترامپ را با ۲۳ درصد اختلاف فردی مناسب‌تر برای رسیدگی به امور مهاجرتی دانستند و رئیس جمهوری پیشین با ۶ درصد اختلاف در برابر رقیب دموکرات خود فردی شایسته‌تر برای فرماندهی کل قوا انتخاب شد. در همین حال تعداد پاسخ دهندگانی که هریس را در زمینه صیانت از دموکراسی و رسیدگی به سقط جنین مناسب‌تر می‌دانستند به ترتیب ۹ و ۲۱ درصد بیش از حامیان ترامپ بود.

اکثریت ۸۲ درصدی بینندگان مناظره گفتند که این برنامه تاثیری بر انتخاب نامزد مورد نظر آن‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۱۵ آبان نداشته است. ۱۴ درصد نیز گفتند که این مناظره موجب شد تا در مورد فرد مورد نظر خود تجدید نظر کنند هر چند که هنوز نظرشان تغییر نکرده است. ۴ درصد نیز گفتند که نظر آن‌ها در مورد نامزد مورد نظرشان تغییر کرده است.

این شبکه نزدیک به دموکرات‌ها نوشت که بینندگان حامی ترامپ بیش از هواداران هریس (۲۳ درصد در برابر ۱۲ درصد) در حمایت از نامزد مورد نظرشان دچار تردید شده اند.

نظرسنجی سی ان ان از طریق پیامک انجام شد و ۶۰۵ تن از بینندگان مناظره در آن شرکت کردند. حاشیه خطای این نظرسنجی ۵.۳ درصد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین