کد خبر: ۹۳۵۲۱۰
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۶

فرمانده ارشد ناتو: انتخابات آمریکا در حمایت از اوکراین بی‌تاثیر است

رئیس کمیته نظامی ناتو گفت اوکراین در میان جریان‌های سیاسی مختلف آمریکا حامیان زیادی دارد و نتیجه انتخابات تاثیری بر حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف نخواهد داشت.
فرمانده ارشد ناتو: انتخابات آمریکا در حمایت از اوکراین بی‌تاثیر است
آفتاب‌‌نیوز :

آدمیرال «راب بائر» رئیس کمیته نظامی ناتو گفت فارغ از نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده، بعید است آمریکا از حمایت از اوکراین دست بردارد.

او با بیان اینکه اوکراین در میان طرفداران هر ۲ حزب جمهوری‌خواه و دموکرات حامیان زیادی دارد، گفت: «از این نظر، فکر می‌کنم بعید است که دولت آمریکا حمایت از اوکراین را متوقف کند.»

بائر این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که در مناظره بامداد چهارشنبه میان «دونالد ترامپ» و «کامالا هریس» نامزد‌های جمهوری‌خواه و دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، ترامپ گفت پایان یافتن جنگ اوکراین به سود منافع ملی ایالات متحده است. او همچنین از پاسخ دادن به این پرسش که می‌خواهد کدام یک از طرفین در این جنگ پیروز شوند، خودداری کرد.

آدمیرال بائر گفت: «همه می‌دانیم سیاستمداران در انتخابات حرف‌هایی می‌زنند که اگر پیروز شوند، لزوماً آن‌ها را در دولت خود اجرا نمی‌کنند... اگر روس‌ها همین حالا جنگ را تمام کرده و به خانه بروند، جنگ تمام می‌شود، اما اگر اوکراینی‌ها جنگ را تمام کنند، خاک خود را از دست می‌دهند.»

کمتر از ۲ ماه تا انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده باقی مانده و ۲ نامزد اصلی این انتخابات نسبت به مسئله اوکراین مواضع متفاوتی دارند. بایدن و هریس متعهد شده‌اند تا هر زمان که لازم باشد، از کی‌یف حمایت کنند، اما ترامپ بار‌ها نسبت به تعهدات آمریکا به ناتو تردید‌هایی را مطرح کرده و گفته است که در صورت پیروزی در انتخابات، جنگ را حتی پیش از مراسم تحلیف خود به پایان خواهد رساند. این در حالی است که به نظر نمی‌رسد کرملین برای مذاکره با شرایطی به سود اوکراین، آماده باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین