کد خبر: ۹۳۵۲۱۳
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۲

با دو دست و دو پا هم علی دایی شدن کار هرکس نیست! / بزرگی به گردن کلفتی نیست

مهدی طارمی که با دست خود، خود را با یک مصاحبه غیرحرفه‌ای به حاشیه برد، لطمه‌اش را هم در مقابل امارات خورد
با دو دست و دو پا هم علی دایی شدن کار هرکس نیست! / بزرگی به گردن کلفتی نیست
آفتاب‌‌نیوز :

کم نیستند کسانی که امیدوار بودند مهدی طارمی بتواند جای خالی علی دایی را در فوتبال ایران پر کند. او در جدول گلزنان تاریخ تیم ملی بعد از دایی و سردار، نفر سوم است. با پوشیدن پیراهن اینترمیلان مهم‌ترین ستاره فوتبال ما در سطح اول دنیا است، اما همیشه با یک حاشیه ثابت می‌کند تمام اسباب بزرگی را ندارد...

طارمی در سه دیدار قبلی ایران و امارات زننده هر چهار گل ما بود، در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ او در هر دو بازی رفت و برگشت با امارات تک گل ۳ امتیازی ما را زد و در آخرین تقابل دو کشور ۸ ماه پیش در جام ملت‌ها نیز بریس کرد.

همه امید ما در غیاب سردار، به طارمی بود، اما او نیمه اول یک پاس گل داد که آفساید اعلام شد. اما اوج کار طارمی در این مسابقه در دقیقه ۷۸ رقم خورد؛ جایی که او صاحب یک فرصت طلایی در موقعیت ۳ مقابل ۳ بود و جایی که باید به علی قلی‌زاده در موقعیت ایده‌آل پاس می‌داد، او را ندید و پاس نداد!

جایی که باید شلیک می‌کرد، نکرد و وقتی هم که توپ قلی‌زاده و سپس سردار به او رسید، توپ و دروازه حریف را ندید! طارمی که بعد از پیروزی ایران مقابل قرقیزستان در حمله به نسل طلایی فوتبال گفته بود: «شما با دو دست و دو پا هم نمی‌توانستید به جام جهانی بروید» خودش با دو دست و دو پا و دو چشم نتوانست دروازه خالی را باز کند!

هیچ کس در اینکه مهاجم باید خودخواه باشد، بحثی ندارد، اما کنار خودخواهی، کمی بازیخوانی و حس کار تیمی هم لازم است. باز هم ثابت شد هیچکس علی دایی نمی‌شود، آقای گل جهان با ۱۰۹ گل ملی، در زدن ضربه آخر حریص بود، اما همین گلزن حریص، مهم‌ترین پاس گل‌های تاریخ فوتبال ما را داده و دو پاس گل او برابر استرالیا و آمریکا در تاریخ جاودانه شده است، دایی وقتی لازم بود، در بازی‌های بزرگ پاس می‌داد و بزرگی را ثابت می‌کرد؛ و افسوس بزرگتر ۳ دقیقه بعد جایی رقم خورد که طارمی پاس طلایی سردار را جبران و او را در مصاف با دروازه‌بان حریف تک به تک کرد، اما این بار هم نوبت به سردار رسید که در مصاف تک به تک موفق به گلزنی نشود... دو مهاجم بزرگ ما که در تمام این یک دهه در گلزنی با یکدیگر رقابت داشتند، مقابل امارات کورس گل نزدن گذاشته بودند!

بدون تردید سردار و طارمی، خطرناک‌ترین زوج فوتبال آسیا هستند، اما روی هم نیز به علی دایی نمی‌رسند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین