کد خبر: ۹۳۵۲۲۲
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۳

افزایش سقف بودجه برای چهار باشگاه آسیایی

فدراسیون فوتبال با افزایش سقف بودجه برای ۴ باشگاه ایرانی حاضر در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا موافقت کرد.
افزایش سقف بودجه برای چهار باشگاه آسیایی
آفتاب‌‌نیوز :

رقابت‌های لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا از چند روز دیگر به صورت رسمی آغاز می‌شود و فوتبال ایران در هر دو رقابت دو نماینده دارد. استقلال و پرسپولیس در لیگ نخبگان به میدان خواهند رفت و تراکتور و سپاهان هم لیگ قهرمانان آسیا. طبق قوانین مسئولان باشگاه‌های حاضر در رقابت‌های آسیایی باید ۵ روز قبل از تاریخ مسابقه لیست نهایی خود را برای تائید به بخش مرتبط در کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کنند و این یعنی استقلال و پرسپولیس تنها تا پایان امشب برای بروزرسانی لیست نهایی خود فرصت دارند. سپاهان تا پایان روز آینده و تراکتور هم تا پایان روز جمعه زمان برای نهایی کردن فهرست نهایی خود دارند.

در این بین مهم‌ترین نگرانی باشگاه‌های ایرانی و به ویژه دو باشگاه استقلال و سپاهان ثبت قرارداد چند بازیکن کلیدی آن‌ها بود که حالا با دلایلی که مسئولان ۴ باشگاه ایرانی در فدراسیون مطرح کرده‌اند و تهدیداتی که ضعف فوتبال باشگاهی به اعتبار فوتبال ملی خواهد زد، فدراسیون فوتبال با افزایش سقف بودجه ۴ باشگاه آسیایی ایران موافقت کرده است.

در واقع فدراسیون براساس تفسیر بند ۷ دستورالعمل ناظر بر قرارداد‌ها که درباره درآمد‌های آسیایی است با افزایش سقف بودجه موافقت کرده؛ بندی که کاملا مرتبط با عملکرد نمایندگان ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا است و البته در پایان فصل جاری و پس از مشخص شدن عملکرد و میزان پاداش نمایندگان آسیایی از بودجه سال آینده قابل کسر خواهد بود.

دلیل دیگر هیئت رئیسه فدراسیون برای موافقت با افزایش سقف بودجه ۴ نماینده آسیایی ایران هم تأثیر مستقیم عملکرد آن‌ها در افزایش یا کاهش سهمیه سال‌های آتی فوتبال باشگاهی ایران در قاره است و درنهایت پس از چند هفته پر از حاشیه و پر از حرف‌وحدیث با درخواست باشگاه‌های ایرانی و در رأس آن‌ها استقلال و سپاهان موافقت شده است.

با این وصف دیگر سپاهان مشکلی برای ثبت قرارداد سه بازیکن کیلدی اردوی خود که مهدی لیموچی، استیون انزونزی و کامارا هستند، ندارد و در استقلال هم مشکل بلانکو و مرادمند حل شده است. همچنین رضا درویش و باشگاه پرسپولیس هم می‌توانند بدون نگرانی اقدام به ثبت قرارداد سعید مهری و ژوآئو دو خرید جدید خود کنند. 

به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال به زودی درباره این تصمیم خود به صورت رسمی اطلاع‌رسانی خواهد کرد و البته حتی شاید پا را فراتر بگذارد و دست نمایندگان آسیایی ایران را که کار بسیار سختی برای موفقیت در سطح بین‌المللی دارند را برای تقویت و حضور مقتدرانه‌تر، بازتر هم کند.

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین