کد خبر: ۹۳۵۲۳۹
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۴

خاموشی پابند الکترونیک پرده از راز جدیدی برداشت

سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری پایتخت از بازداشت سارق حرفه‌ای خبر داد که از فرصت خاموشی پابند الکترونیکی برای سرقت‌های جدید استفاده می‌کرد.
خاموشی پابند الکترونیک پرده از راز جدیدی برداشت
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ رسول بهرامی روز چهارشنبه در توضیح این خبر گفت: پس از خاموشی پابند الکترونیکی یکی از مجرمان سابقه‌دار، در محدوده حوزه استحفاظی کلانتری ۱۱۴ غیاثی، بررسی موضوع در دستور کار عوامل کلانتری قرار گرفت.

سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری پایتخت افزود: ماموران انتظامی پس از اخذ دستور قضایی چند بار به مخفیگاه این متهم مراجعه کردند، اما موفق به بازداشت متهم نشدند تا اینکه متهم هنگام ورود به مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ بهرامی ادامه داد: در تحقیقات پلیسی مشخص شد که دو دستگاه موتور سیکلت پارک شده در پارکینگ مخفیگاه متهم هر دو سرقتی بوده و یکی از موتور سیکلت‌ها به تازگی سرقت شده است.

این مقام انتظامی افزود: با انتقال متهم به کلانتری و انجام پی‌جویی‌های انتظامی، در نهایت وی به ۲۵ فقره سرقت موتور سیکلت اعتراف و اظهار کرد که با استفاده از موتورسیکلت‌های سرقتی اقدام به قاپ زنی می‌کرده است؛ متهم در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت و شناسایی مالباختگان و کشف سایر جرایم در دستور کار قرار دارد.

وی از شهروندان خواست در صورت وقوع هرگونه سرقت و یا مشاهده موارد مشکوک، حتما مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند تا موضوع بررسی و سارقان شناسایی و دستگیر شوند.

بازداشت سارق حرفه‌ای موتور سیکلت

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ هم از دستگیری سارق حرفه‌ای موتورسیکلت در شرق تهران خبر داد و افزود: تابستان امسال، پرونده‌ای مبنی بر سرقت یک دستگاه موتور سیکلت در کلانتری ۱۱۴ غیاثی تشکیل و برای رسیدگی تخصصی به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.

سردار علی، ولی پور گودرزی اظهار کرد: خیلی زود کارآگاهان وارد عمل شدند و با بررسی‌های اولیه مشخص شد که سارق پس از درگیری با شاکی، موتورسیکلت وی را که تمامی مدارک آن زیر زین مخفی شده بود، سرقت کرده است؛ در ادامه تحقیقات، کارآگاهان با بررسی دوربین‌های مداربسته محل وقوع سرقت و استفاده از اقدامات اطلاعاتی، موفق به شناسایی سارق شدند.

وی گفت: پس از چندین مرحله تلاش برای دستگیری متهم در محل سکونتش، کارآگاهان با اقدامات اطلاعاتی، موفق شدند متهم را در مخفیگاهش دستگیر کنند؛ در بازرسی از منزل متهم، یک دستگاه موتور سیکلت پالس خاکستری مسروقه، یک دستگاه موتور سیکلت طرح ویو فاقد پلاک و یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا مسروقه کشف شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم در بازجویی‌ها به سرقت موتورسیکلت شاکی و چندین دستگاه موتورسیکلت دیگر اعتراف کرد؛ همچنین وی اعلام کرد که موتور سیکلت‌های مسروقه را جهت فروش به قطعه‌فروشان به محل‌های مختلف منتقل می‌کرده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اعترافات صریح متهم و کشف موتورسیکلت‌های مسروقه، متهم پرونده با صدور قرار قانونی جهت تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پایگاه ششم قرار گرفت.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با هشدار به شهروندان درباره مراقبت از وسایل نقلیه خود، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را بلافاصله به پلیس اطلاع دهند. همچنین پلیس با جدیت با سارقان و مخلان نظم و امنیت عمومی برخورد کرده و اجازه نخواهد داد امنیت شهروندان خدشه‌دار شود.

منبع: سایت الف
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین