کد خبر: ۹۳۵۲۵۴
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۳

انگلیس درحال تسریع انتقال تسلیحات به اوکراین است

وزیر دفاع انگلیس در اظهاراتی از تسریع روند ارسال محموله‌های نظامی از سوی این کشور به اوکراین خبر داد.
انگلیس درحال تسریع انتقال تسلیحات به اوکراین است
آفتاب‌‌نیوز :

«جان هیلی» وزیر دفاع انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور در حال تسریع انتقال تسلیحات به اوکراین است.

طبق گزارش خبرگزاری روسی «تاس» به نقل از تارنمای وزارت دفاع انگلیس، هیلی در بیانیه امشب خود اعلام کرد: «به‌عنوان بخشی از تعهد دولت انگلیس برای افزایش و سرعت بخشیدن به ارائه پشتیبانی نظامی به اوکراین، از جمله موشک‌های دفاع هوایی، تجهیزات برای جت‌های جنگنده اف-۱۶، اسلحه‌های خودکششی AS ۹۰ و بشکه‌های یدکی، قایق‌های نظامی و اسلحه‌های دریایی اکنون به اوکراین تحویل داده شده‌اند. صد‌ها موشک دفاع هوایی اضافی، ده‌ها هزار گلوله توپخانه اضافی و خودرو‌های زرهی دیگر نیز تا پایان سال به اوکراین تحویل داده می‌شود.»

در ۲۳ آوریل، دفتر نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که این کشور بسته کمکی به ارزش ۵۰۰ میلیون پوندبه کیف ارائه خواهد کرد که شامل موشک‌های کروز «طوفان سایه» و خودرو‌های جنگی پیاده‌نظام هاسکی می‌شود. در ماه ژوئیه، دولت جدید انگلیس اعلام کرد که ۹۰ موشک هدایت شونده دقیق بریمستون و یک چهارم میلیون گلوله را به اوکراین ارائه خواهد کرد.

وزارت دفاع انگلیس در اوایل ماه سپتامبر نیز اعلام کرد که ۶۵۰ موشک چند منظوره مارتلت را برای تقویت پدافند هوایی این کشور در اختیار اوکراین قرار خواهد داد. از فوریه ۲۰۲۲ و با شروع جنگ اوکراین، لندن در مجموع ۷.۶ میلیارد پوند کمک نظامی به کی‌یف ارائه کرده است.

پیشتر «دیوید لمی» وزیر خارجه انگلیس پیرو افزایش درخواست‌های کی‌یف جهت استفاده از موشک‌های دوربرد علیه روسیه عنوان کرد که غرب «با دقت» به نیاز‌های اوکراین گوش می‌دهد.

لمی که با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به کی‌یف سفر کرده در گفتگو با خبرنگاران گفت که آن‌ها قرار است «به اوکراین گوش دهند» و «با زلنسکی صحبت کنند و راهبرد او را درک کنند».

لمی در پاسخ به این سوال که آیا انگلیس به اوکراین اجازه استفاده از موشک‌های دوربرد علیه اهداف در روسیه را خواهد داد، گفت: «ما اینجا هستیم تا گوش دهیم، برنامه را بفهمیم، راهبرد را درک کنیم و نیاز‌های تمام جبهه‌ها را بشناسیم.»

وزیر خارجه انگلیس در ادامه عنوان کرد که مهمات، خودرو‌های زرهی و حمایت‌های بیشتری از اوکراین در راستای پیروزی در جنگ ارائه خواهد شد. 

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین بار‌ها به غرب برای دریافت اجازه استفاده از موشک‌های‌شان جهت هدف قرار دادن نقاطی در داخل خاک روسیه فشار آورده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین