کد خبر: ۹۳۵۳۴۷
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶

ماجرای اینترنت پرسرعت بدون فیلتر در کیش چیست؟

مدیرعامل منطقه آزاد کیش اعلام کرد که مذاکره برای راه‌اندازی اینترنت پرسرعت بدون فیلتر به صورت کنترل شده در کیش آغاز شده است.
ماجرای اینترنت پرسرعت بدون فیلتر در کیش چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

درحالی که همچنان اختلاف نظر‌هایی در رابطه با فیلترینگ اینترنت کشور وجود دارد، مدیرعامل منطقه آزاد کیش خبر از احتمال آزادشدن اینترنت در این جزیره را می‌دهد. 

بر این اساس، رحیم سرهنگی، مدیرعامل منطقه آزاد کیش به ایرنا گفت: «مذاکره برای راه‌اندازی اینترنت پرسرعت بدون فیلتر به صورت کنترل شده در کیش آغاز شده و امیدواریم در آینده نزدیک به نتیجه برسد.»

او با تاکید بر اینکه باید شرایط لازم برای ایجاد جذابیت در این جزیره برای حضور فعالان عرصه تکنولوژی فراهم شود، گفت: «اینترنت پر سرعت آزاد در کنار معافیت‌های مالیاتی و ظرفیت‌های آفشور بانک‌های بین‌المللی (مستقر شدن حساب‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها در یک کشور خارجی) می‌تواند نقش بسزایی در تبدیل این جزیره به قطب فناوری کشور داشته باشد.»

او توضیح داد که جزیره کیش از یک حاکمیت یگانه در قالب قوانین چگونگی اداره مناطق آزاد برخوردار است و می‌توان از این ظرفیت برای توسعه کشور بهره برد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، با بیان اینکه این جزیره آماده پذیرش تکنولوژی‌های نوین است، افزود: از حضور بزرگان عرصه تکنولوژی در کیش تمام قد حمایت می‌کنیم. توسعه تکنولوژی باید منجر به ارزش افزوده شده و در مثبت شدن تراز اقتصادی نقش آفرینی کند؛ سازمان منطقه آزاد به عنوان نماینده حاکمیت در منطقه مشتری فناوری‌های نوین است و از فعالان این حوزه حمایت می‌کند.

به نظر می‌رسد مسئولان جزیره کیش به این نتیجه رسیده‌اند که توسعه فناوری و برای جذب سرمایه لازم دارند تا اینترنت آزاد را برای منطقه تامین کنند. البته اگر چنین منطقی از سوی تصمیم‌گیران پذیرفته شود، طبعا این منطق باید برای کل کشور حاکم باشد، چرا که پذیرفته‌اند توسعه فناوری و فعالیت اقتصادی در نقاط دیگر کشور را مختل کرده‌اند. در طرف دیگر ماجرا، بحث حق عمومی مردم کشور مطرح است. در واقع این مساله که بخشی از مردماز خدمات اینترنت آزاد بهره ببرند و بخشی دیگر همچنان درگیر فیلترشکن‌ها باشند احتمالا دارای ایراد حقوقی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین