کد خبر: ۹۳۵۳۴۹
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲

پزشکیان: ایران و اقلیم کردستان در برابر درگیری‌ها در کنار هم بودند

 رئیس‌جمهور پس از دیدار با مسئولین اقلیم کردستان عراق، ضمن قدردانی از مهمان‌نوازی آن‌ها، گفت: ایران و این منطقه در مقابل جریاناتی که منتهی به درگیری می‌شد در کنار هم و با هم بودند.
پزشکیان: ایران و اقلیم کردستان در برابر درگیری‌ها در کنار هم بودند
آفتاب‌‌نیوز :

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور امروز(پنج‌شنبه) پس از دیدار با مسئولین اقلیم کردستان عراق ضمن قدردانی از میهمان‌نوازی آن‌ها گفت: نگاه مسئولان اقلیم این است که ما با هم خون دادیم، این فرق می کند با اینکه جور دیگری به این مسأله نگاه کنیم. این واقعیت است که ایران و این منطقه در برابر جریاناتی که به درگیری‌ منتهی می‌شد در کنار هم و با هم بودند.

وی تأکید کرد: الان هم همان نگاه وجود دارد، باید در زمانی که صلح و امنیت وجود دارد تلاش کنیم بهره‌برداری‌هایی که امکان دارد شکل بگیرد؛ از نظر اقتصادی، علمی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی می‌توانیم کمک کنیم و بستر را برای رشد و تعالی فراهم کنیم.

رئیس‌جمهور همچنین با بیان اینکه پیامبران و رسولان الهی در پی وحدت انسان‌ها بوده‌اند، اظهار کرد: نگاه پیامبران و امامان و رسولان این بوده که انسان ها در کنار هم و با هم باشند، فرقی بین عرب و عجم و سیاه و سفید نیست، فرق در تقواست.

پزشکیان گفت: معنای تقوا این است که کسی که عالم‌تر و توانمندتر است، از کسی که چنین نیست برتر است، یعنی کسی که درستکارتر است بهتر است، فرقی نمی‌کند این فرد کُرد، ترک یا عرب و عجم باشد، اگر بپذیریم برتری با تقواست، خیلی از مشکلات حل می‌شود. اگر به کسانی که عالم‌تر، بااخلاق‌تر و نخبه‌تر است احترام بگذاریم همه چیز درست می‌شود.

مسعود پزشکیان صبح امروز، در ادامه برنامه‌های سفر به عراق، با استقبال «نچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق، وارد اربیل شد.

وی در جریان این سفر با رئیس و نخست وزیر اقلیم کردستان و «مسعود بارزانی» رهبر حزب دموکرات کردستان عراق دیدار و گفت‌گو کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین