کد خبر: ۹۳۵۳۹
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۵
نماینده شاهرود اعلام کرد

گزارش حوادث کهریزک فردا قرائت می‌شود

سازمان قضایی نیروهای مسلح 12 نفر را مجرم شناخته است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با تصمیم هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گزارش کمیته ویژه قرار است فردا در در دستور جلسه مجلس شورای اسلامی به سمع نمایندگان برسد. 

عضو کمیته ویژه بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان پس از انتخابات در مجلس شورای اسلامی خبر داد که گزارش نهایی این کمیته فردا در صحن مجلس شورای اسلامی قرائت خواهد شد.

کاظم جلالی با اشاره به ارائه گزارش کمیته ویژه به رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با تصمیم هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گزارش کمیته ویژه قرار است فردا در در دستور جلسه مجلس شورای اسلامی به سمع نمایندگان برسد.

نماینده مردم شاهرود در خانه ملت، در خصوص محورهای گزارش کمیته ویژه گفت: گزارش نمایندگان شامل یک گزارش اجمالی و پیوست ها و تفصیلات آن است.

بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم و حوادث پیرامونی آن، بازداشتگاه کهریزک یکی از محل های نگهداری دستگیرشدگان خیابانی بود که پس از اتفاقاتی که در آن بوقوع پیوست، با دستور مقام معظم رهبری به شورای عالی امنیت ملی بازداشتگاه کهریزک بسته شد. ضمن این که نمایندگانی از مجلس نیز به دستور دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی کمیته‌ویژه را در خصوص بررسی حوادث بازداشتگاه ها تشکیل داده بودند که گزارش‌های این کمیته نیز بر اساس اعلام نظر برخی از اعضای آن آماده شده ولی تا کنون اعلام نشده است.

سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز 28 آذرماه در اطلاعیه ای کشته شدن سه نفر از دستگیرشدگان در بازداشتگاه کهریزک را قتل عمد به دلیل ضرب و جرح و نه بیماری مننژیت اعلام کرد و از مجرم شناخته شدن 12 نفر از متهمان پرونده کهریزک خبر داد.

یادآوری می‌شود طی روزهای اخیر برخی اخبار غیر رسمی رسانه‌ای مبنی بر متهم اصلی بودن سعید مرتضوی بازتاب‌های متفاوتی در رسانه ها یافته بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین