کد خبر: ۹۳۵۳۹۰
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷

آتش دوباره در کوه سمر کهگیلویه شعله ور شد

فرماندار کهگیلویه گفت: آتش سوزی جنگل‌های کوه «سمر» شهرستان کهگیلویه که با تلاش نیرو‌های مردمی و امدادی تا حدودی مهار شده بود دوباره و با وزش شدید باد از پیش لز ظهر امروز شعله ور شد؛ آتش به طور گسترده در حال پیش روی است و یک فروتد بالگرد هوانیروز ارتش نیز برای هلی برن نیرو‌ها به منطقه اعزام شده است.
آتش دوباره در کوه سمر کهگیلویه شعله ور شد
آفتاب‌‌نیوز :

آتش سوزی عرصه‌های طبیعی در دو منطقه و ارتفاعات کوه سمر شهرستان کهگیلویه و کوه سفید لنده از عصر روز سه‌شنبه هفته جاری آغاز شد.

آتش سوزی در ارتفاعات کوه سفید لنده با تلاش نیرو‌های امدادی و مردمی صبح امروز مهار شد.

سید حمزه محقق زاده روز پنجشنبه اظهار کرد: این آتش سوزی حدود سه شبانه روز است که شروع شده است و با اینکه صبح امروز بخش زیادی از این آتش مهار شد، اما با توجه به وزش شدید باد آتش دوباره شعله ور شد و هم اینک نیز آتش به طور گسترده ادامه دارد.

وی تاکید کرد: برای مهار کامل آتش از کوهنوردان، طبیعت دوستان، مردم و دستگاه‌های مختلف درخواست کمک داریم.

فرماندار شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: کوهنوردان به صورت پیاده‌روی باید حدود دو ساعت را طی کنند تا به محل آتش برسند.

وی اضافه کرد: هم اکنون یک فروند بالگرد در حال انتقال نیرو‌ها به محل آتش است، نیرو‌های دهیاران، بخشداری، نیرو‌های مردمی و نیرو‌های منابع طبیعی در حال کمک برای مهار آتش در این منطقه هستند.

وی گفت: با توجه به صعب العبوربودن منطقه وگرمی هوا ادامه داد: بالگرد بیشتر، دستگاه دمنده، تجهیزات و امکانات انفرادی برای داوطلبان اطفای حریق نیاز داریم تا بتوانیم در سریع‌ترین زمان آتش را مهار و خاموش کنیم.

فرماندار شهرستان کهگیلویه در خصوص پوشش جنگلی و مرتعی منطقه دچار آتش سوزی، عنوان کرد: پوشش جنگلی منطقه بیشتر بلوط، بنه، کله خُنگ و بادام است.

محقق‌زاده بیان کرد: پس از سه شبانه روز آتش همچنان ادامه دارد و در حال گسترش است که نیاز به کمک بیشتر و اعزام بالگرد داریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین