کد خبر: ۹۳۵۴۴۱
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵

حمایت وزیر اسرائیل از توافق با حماس

یکی از وزیران رژیم اسرائیل علی رغم تهدید‌های دو تن از وزیران این رژیم مبنی بر خروج از حکومت ائتلافی در صورت توافق با حماس، گفت که تهدیدهای این دو وزیر بی‌اهمیت بوده و توافق با حماس باید حاصل شود.
حمایت وزیر اسرائیل از توافق با حماس
آفتاب‌‌نیوز :

«میکی زوهر»، وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی از حزب لیکود (حزب حاکم به رهبری نتانیاهو) امروز پنج­شنبه از اهمیت تهدیدات «ایتمار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی در مورد کناره گیری از حکومت و فروپاشی آن در صورت توافق با حماس و پایان جنگ در غزه، فروکاست و این تهدیدات را بی اهمیت دانست.

زوهر در پاسخ به تهدیدات مکرر بن گویر و بتزلائل اسیموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در رابطه با کناره گیری از ائتلاف حاکم در صورت انعقاد توافق با حماس، گفته است: «در صورت انعقاد توافق حکومت با این معامله همه وزیران از آن حمایت خواهند کرد».

زوهر ضمن انتقاد از عملکرد بن گویر و اسیموتریچ گفت: توانایی این دو وزیر در سرنگونی دولت نتانیاهو بسیار محدود است؛ زیرا در صورت کناره گیری از حکومت در اعتراض به انعقاد توافق در شرایط بسیار ناگواری قرار خواهند گرفت.

این وزیر صهیونیستی از حکومت ائتلافی که رژیم صهیونیستی را نجات خواهد داد، حمایت کرده است، اما همزمان بر ضرورت معامله تبادل گروگان‌ها نیز تاکید کرد.

زوهر اذعان داشت که رژیم اسرائیل در ماه‌های اخیر در آستانه انعقاد توافق با حماس بود، اما به دلیل فشار نظامی که زندگی اسرا را به خطر می‌اندازد، اتفاقات، روند دیگری را در پیش گرفت.

این در حالی است که اسیموتریچ، رئیس حزب صهیونیسم مذهبی و بن گویر، رئیس حزب قدرت یهودی بر اشغال دوباره غزه و اقدامات بین سال‌های ۱۹۶۷ و ۲۰۰۵ و از سرگیری شهرک سازی در این باریکه تاکید می‌کنند.

دیروز حماس بر عدم وضع شروط و مطالبات جدید در گفتگو با رژیم صهیونیستی تاکید کرده و بر ضرورت توجه به جنبه‌های مثبت آن و رسیدن به یک توافق برای آتش بس و عقب نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از تمام خاک غزه، تاکید کردند.

از سوی دیگر حماس از آمادگی خود برای انعقاد توافق زودهنگام برای آتش بس بر اساس بیانیه جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده در ماه می‌سال جاری، خبر داد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی نتانیاهو نیز بر اشغال گذرگاه نتساریم که غزه را به شمال و جنوب، و گذرگاه رفح و محور فیلادلفیا در مرز‌های مشترک رژیم صهیونیستی و مصر، تاکید کرد. این در حالی است که حماس بر خروج کامل ارتش رژیم از باریکه غزه تاکید می‌کند.

مذاکره کنندگان رژیم اسرائیل، خانواده اسرای صهیونیست، و رهبران اپوزیسیون تاکید می‌کنند که شروط جدید نتانیاهو، مانع رسیدن به توافق با حماس شده و زندگی آن‌ها را تهدید می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین