کد خبر: ۹۳۵۵۰۲
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹

گوترش: جنگ وحشتناک غزه باید متوقف شود

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل از درخواست گوترش برای پایان بخشیدن به جنگ خونین غزه خبر داد.
گوترش: جنگ وحشتناک غزه باید متوقف شود
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش الجزیره، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل پس از یک حمله خونین دیگر به نیرو‌های این سازمان در غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی، بار دیگر بر ضرورت پایان این منازعه و استقرار آتش بس در این باریکه تاکید کرد.

بر این اساس، استفن دوجاریک، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در این باره به رسانه‌ها گفت: گوترش از تمامی طرف‌های منازعه می‌خواهد از استفاده از مراکزی همچون مدارس و پناهگاه‌ها برای اهداف نظامی اجتناب کنند. تمامی طرف‌های منازعه به ویژه اسرائیل باید تحت هر شرایطی بر قوانین بین المللی پایبند بوده و از جان غیرنظامیان محافظت کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دبیر کل سازمان ملل بار دیگر خواستار استقرار فوری آتش بس در غزه و تبادل اسرا میان طرفین منازعه است. این جنگ وحشتناک باید متوقف شود.

سخنان مقامات ارشد سازمان ملل پس از آن مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی بار دیگر در حملات خود نیرو‌های وابسته به این نهاد را هدف قرار داد.

از همان روز‌های نخست جنگ غزه رژیم صهیونیستی با هدف پاکسازی قومی این باریکه اقدام به اعمال محدودیت‌های سنگین علیه آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل موسوم به آنروا کرد. اکنون آنروا در لیست سازمان‌های تروریستی این رژیم قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین