کد خبر: ۹۳۵۵۵۳
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۵

گرایی تمکین نکرده و جای شک و شبهه نیست/ سهرابی حق دارد معترض باشد

مربی کشتی فرنگی گفت: دانیال سهرابی در دو مسابقه در وقت قانونی برنده میدان شد و گرایی هم تمکین نکرد و خود به خود دیسکالیفه شده بنابراین جای شک و شبهه نیست.
گرایی تمکین نکرده و جای شک و شبهه نیست/ سهرابی حق دارد معترض باشد
آفتاب‌‌نیوز :

جمشید خیرآبادی مربی کشتی فرنگی درباره انتخابی تیم ملی کشتی برای مسابقات جهانی اوزان غیر المپیکی آلبانی و عملکرد برداران گرایی گفت: اگر انتخابی تیم ملی با برنامه باشد و دارای اهداف خاصی باشد، همیشه مفید خواهد بود. اما یک مقدار سردرگمی باعث می‌شود کشتی‌گیران، مربیان و کادر فنی ندانند چه چیزی می‌خواهند و چه چیزی را دنبال می‌کنند. به نظرم برگزاری انتخابی به تمامی حرف و حدیث‌ها پایان می‌دهد و مشکلی به وجود نمی‌آورد.

وی گفت: با توجه به اینکه برادران گرایی المپیک را از دست دادند از نظر روحی و روانی آسیب دیدند و طبیعی است که بعد از المپیک از شرایط آرمانی به دور باشند. توقعی که از این دو کشتی‌گیر می‌رفت در مسابقه انتخابی برآورده نشد و فکر می‌کنم با توجه به اتفاقاتی که قبل از المپیک رخ داد این موضوع کاملاً طبیعی باشد.

مربی کشتی فرنگی همچنین با اشاره به کشتی گرایی و سهرابی و همچنین رأی کمیسیون داوران در رابطه با این کشتی اظهارداشت: فن سنجاب پرنده توسط محمدعلی گرایی در کشتی فرنگی ابداع شد؛ این فن بسیار ریسکی است و برای کشتی‌گیری است که چیزی برای از دست دادن در لحظات پایانی کشتی ندارند. فنی که سهرابی زد کاملاً درست نیست و امتیازی هم که به آن تعلق گرفت هیچ ایرادی نداشت. به نظرم گرایی خودش کم تجربگی کرد و در آخرین لحظه که ۳ امتیاز جلو بود نتوانست آن را حفظ کند.

خیرآبادی تأکید کرد: به هر حال این موضوع هم جزو شیرینی‌های کشتی است. مهم‌ترین ویژگی کشتی همین غیرقابل پیش‌بینی است. به نظرم هم فن درست بود و هم داوری به درستی امتیاز داده بود؛ سهرابی هم توانسته بود در وقت قانونی کشتی به درستی پیشتازی کند و برنده این دیدار شود.

کارشناس کشتی فرنگی در پاسخ به این سوال که تصمیم درست در رابطه با کشتی گرایی و سهرابی چیست، گفت: اگر مبنا ما قانون باشد، کشتی‌گیری که صحنه مسابقات را ترک کرده دیسکالیفه می‌شود و خود به خود حذف می‌شود؛ بنابراین جا دیگری برای برگزاری انتخابی مجدد نیست. کشتی‌گیری هم که دو کشتی را برده و بدون باخت اول شده و هر موردی که بوده تمکین کرده بنابراین این موضوع کاملاً شفاف است و من نمی‌دانم چرا شک و شبهه روی آن است. اگر نتایج هم تغییر کند قطعاً دانیال سهرابی و مربی‌اش حق اعتراض دارند. به نظرم قانون فراتر از هر چیزی است و باید به آن عمل کنند.

خیرآبادی بااشاره به نظر کمیسیون داوری تأکید کرد: اگر کشتی‌گیری تمکین نکرد و مسابقات را نیمه کاره رها کرد؛ طبق قانون دیسکالیفه شده و خود به خود حذف می‌شود. مسابقه انتخابی برگزار شده و یک کشتی‌گیر هم در دو کشتی در وقت قانونی برنده شده و دیگر جای هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد. سهرابی بدون باخت در دو کشتی اول شده و فکر می‌کنم دیگر جای هیچ بحثی نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین