کد خبر: ۹۳۵۵۸۶
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۲

هشدار ایران به اتحادیه اروپا

سخنگوی وزارت امور خارجه امشب ضمن محکوم کردن بیانیه نماینده عالی اتحادیه اروپا، هرگونه ادعا مبنی بر فروش موشک‌های بالستیک به روسیه را از اساس کذب خواند و گفت که تحریم‌های جدید با پاسخ ایران روبرو خواهد شد.
هشدار ایران به اتحادیه اروپا
آفتاب‌‌نیوز :

بیانیه جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اروپا درباره ایران با واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه روبرو شد.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای ضمن طرح ادعای ارسال موشک بالستیک توسط ایران به روسیه گفته که این اتحادیه در حال بررسی تشدید تحریم‌های موجود علیه ایران است. 

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امشب (جمعه) ۲۳ شهریورماه با محکوم کردن شدید بیانیه نماینده عالی اتحادیه اروپا درباره جمهوری اسلامی ایران به بهانه ادعای دخالت در مناقشه اوکراین، بار دیگر مجدداً به‌صورت شفاف موضع جمهوری اسلامی ایران را یادآوری کرد و گفت: هرگونه ادعایی مبنی بر فروش موشک‌های بالستیک به روسیه از سوی ایران از اساس کذب است.

بورل عنوان کرده که تحریم‌های جدید افراد و سازمان‌های مرتبط با برنامه‌های موشکی و پهپادی و همچنین صنعت هوایی ایران را هدف قرار می‌دهد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در همین خصوص ضمن هشدار به اصرار برخی طرف‌ها به ادامه اتخاذ مواضع، اظهارات و بیانیه‌های مخرب، افزود: توصیه می‌کنیم اتحادیه اروپا از اتهام‌زنی مبتنی بر اطلاعات غلط، پرهیز کند.

این دیپلمات ارشد ایرانی درباره رویکرد مخرب غربی‌ها به استفاده از سلاح منسوخ تحریم تصریح کرد: متأسفانه برخی طرف‌های غربی اعتیاد به وضع تحریم دارند؛ مسیری که نه تنها کمکی به حل مشکلات نمی‌کند، که خود، بخشی از مشکل بوده و با پاسخ ایران روبرو خواهد شد.

به گزارش فارس، پیش از این هم شاهد صدور بیانیه‌ای غیرمتعارف از سوی وزرای خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه و طرح این ادعای بی‌اساس بودیم که با واکنش کنعانی روبرو شد.

از سوی دیگر سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه نیز در واکنش به این ادعا‌ها روز چهارشنبه با بیان اینکه یک بار دیگر آمریکا و اروپا بر اساس اطلاعات غلط و منطق معیوب عمل کردند، تصریح کرد: ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده است. معتادان تحریم باید از خود بپرسند که چگونه ایران قادر است تسلیحات پیچیده بسازد و به ادعای شما بفروشد؟

عراقچی افزود: تحریم‌ها راه‌حل نیستند، بلکه بخشی از مشکل هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین