کد خبر: ۹۳۵۶۹۸
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲

مرشد بستور فردا به خاک سپرده خواهد شد

مراسم تشییع پیکر غلامرضا خوشحال‌پور، پیشکسوت هنر نقالی اصفهان و ملقب به مرشد بستور که بدلیل ایست قلبی پنجشنبه پیش درگذشت، صبح فردا از مقابل خانه هنرمندان اصفهان برگزار و در قطعه هنرمندان به خاک سپرده خواهد شد.
مرشد بستور فردا به خاک سپرده خواهد شد
آفتاب‌‌نیوز :

مراسم تشییع پیکر غلامرضا خوشحال‌پور، هنرمند تئاتر و تلویزیون و پیشکسوت نقالی و شاهنامه خوانی ایران با نام هنری "مرشد بستور"، که شامگاه پنجشنبه بدلیل ایست قلبی در اصفهان به دیار باقی شتافت، فردا یکشنبه ۲۵ شهریور ساعت ۹ صبح از درب خانه هنرمندان اصفهان برگزار و سپس به سمت باغ رضوان، قطعه هنرمندان به خانه ابدی رهسپار میشود.

مرحوم خوشحال‌پور فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود را از سال ۱۳۵۵ و با بازیگری تئاتر در گروه تئاتر حاج آقا اعتزازی در اصفهان آغاز کرد.

پس از انقلاب با شروع جنگ تحمیلی خوشحال‌پور باوجود آنکه کارمند ذوب آهن اصفهان بود به نقالی گرایش پیدا کرد و در مدت هشت سال دفاع مقدس به نقالی پرداخت و افزون بر سه هزار اجرای نقالی برای مخاطبان اجرا کرد.

خوشحال پور پس از جنگ تحمیلی با برپایی گروه نقالی بستور راوی گری آیینی و سنتی را دنبال و برای سال‌های طولانی نقش موثری در زنده نگهداشتن هنر نقالی و انتقال آن به نسل نو ایفا کرد.

وی در زمان حیات به خبرنگار ایرنا در خصوص علت انتخاب نام «بستور» گفته بود: بستور یکی از پهلوانان گمنام شاهنامه است و فردوسی طوسی تنها ۶ بیت درباره او سروده است و این پهلوان پرچمدار ایران در جنگ با تورانیان بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین