کد خبر: ۹۳۵۷۷۷
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴
محمد خزاعی:

ممنوع‌الکاری در هیچ دولتی ربطی به ارشاد ندارد

رئیس سازمان سینمایی دولت سیزدهم گفت: «ممنوع‌الکاری هیچ ارتباطی با وزارت‌ ارشاد در هیچ دوره‌ای از دولت ندارد و باید یک جای قضایی در این زمینه حکمی صادر کند.»
ممنوع‌الکاری در هیچ دولتی ربطی به ارشاد ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

محمد خزاعی در برنامه سینمایی هفت گفت: ممنوع الکاری در هیچ دولتی ربطی به ارشاد ندارد.

به گزارش دانشجو، ممنوع‌الکاری هیچ ارتباطی با وزارت‌ارشاد در هیچ دوره‌ای از دولت ندارد و باید یک جای قضایی حکمی صادر کند.

خزاعی با حضور در برنامه سینمایی شب گذشته هفت بیان کرد: ما ۳۰۰ نفر ممنوع الکار در سینما نداریم و این خبر را اشتباه اعلام کردند. ممنوع الکاری‌های دولت در حوزه سینما ۳۰ نفر هم نمی‌شوند. از آقای سعید حجاریان می‌خواهم که سفیدشویی نکنند. نگذارید بگویم که خود آقای حجاریان در آن دوره چه کردند با هنرمندانی مانند بهرام بیضایی و.

رئیس سازمان سینمایی دولت سیزدهم افزود: از شما خواهش می‌کنم مطالعاتتان را بیشتر کنید. زمانی که وارد سینما شدم حدود ۴۰۰ و خرده نفر ممنوع‌الکار بودند. ممنوع‌الکاری هیچ ارتباطی با وزارت‌ارشاد در هیچ دوره‌ای از دولت ندارد و باید یک جای قضایی حکمی صادر کند تا براساس آن یک هنرمند ممنوع‌الکار شود و این یک تصمیم شخصی نیست.

وی در ادامه گفت: ما سعی کردیم تا جایی که می‌توانیم اجازه ندهیم دستگاه‌های امنیتی وارد فضای سینما شوند و ما خودمان با هنرمندان وارد گفتگو شویم. ما خودمان با نزدیک به ۲ هزار نفر از هنرمندان وارد گفتگو شدیم تا مشکلشان حل شود، اما برخی هنرمندان پرونده‌شان کاملا امنیتی شده بود و از عهده ما خارج بود. در آن شرایط هم خود آقای اسماعیلی بار‌ها جلسات متعددی برگزار کردند تا مشکلات هنرمندان مرتفع شود و با دستگاه‌های مختلف رایزنی می‌کردند. یک عده‌ای از این ۳۰ نفر ممنوع الکار مربوط به هنرمندانی است که کشف حجاب کردند.

برخی از این هنرمندان در خارج از کشور هستند و دائما علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند. به طور مثال در کشور ما #حجاب یک قانونی دارد و ما نمی‌توانیم وعده الکی بدهیم تا شخصیت خوبی از خودمان بسازیم. ما بار‌ها اعلام کردیم اگر برخی هنرمندان خانم حجاب را رعایت کنند کاملا فضای کار برایشان فراهم است، اما عده‌ای قبول نمی‌کنند. ما هم نمی‌توانیم فیلم بدون حجاب روی پرده سینما ببریم. آقای امیر جدیدی ممنوع‌الکار نیستند و همین الان برای کار جدیدشان قرارداد بستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین