کد خبر: ۹۳۵۸۸۹
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
تبلیغات

انواع چشمی درب ورودی هوشمند و سنتی؛ مدل، برند و راهنمای خرید

تجهیزات چشمی درب ورودی از مهمترین ابزار‌ها جهت افزایش ایمنی خانه هستند. این تجهیزات با برخورداری از لنز خاص امکان کنترل و نظارت بر محیط بیرون از خانه بدون باز شدن درب را فراهم می‌کنند. انواع چشمی درب ورودی شامل؛ چشمی هوشمند، آنالوگ، ساده و ... می‌باشند؛ که شاید بتوان گفت انواع چشمی درب ورودی هوشمند پیشرفته‌ترین گزینه برای حفاظت از آپارتمان و خانه به شمار برود.
انواع چشمی درب ورودی هوشمند و سنتی؛ مدل، برند و راهنمای خرید
آفتاب‌‌نیوز :

از آنجایی که در هنگام خرید اطلاع یا مشاهده انواع مدل‌های چشمی بسیار مهم خواهد بود. شما می‌توانید برای ثبت سفارش این محصولات به شرکت هوشمندسازی اسمارتوم (Smartome)، مرجع فروش و عرضه چشمی درب و تجهیزات هوشمند سازی اعتماد کنید چرا که طبق بررسی‌ها خرید تجهیزات هوشمندسازی از این شرکت توسط بسیاری از افراد به دیگران پیشنهاد شده است. در ادامه توضیحات بیشتری در رابطه با چشمی در و انواع آن ارائه خواهیم کرد.

چشمی درب ورودی هوشمند و سنتی، ساده، اما با اهمیت

گرچه تجهیزاتی مانند چشمی‌ها شاید یک قطعه کوچک بر روی درب باشند، اما می‌توان گفت استفاده از هر نوع آن در هر شکل ظاهری می‌تواند امنیت منزل‌تان را دو برابر کند. گرچه پیشنهاد می‌شود برای نصب چشمی حتما از نوع هوشمند یا در صورت نداشتن شرایط (قیمت خرید یا نصب) از نوع واید انگل استفاده کنید.

چشمی‌ها با توجه به نوع کاربرد متفاوت در مدل‌های مختلف ساده یا دیجیتالی با اشکال ظاهری مختلف تولید و روانه بازار شده‌اند. این وسیله امنیتی توسط برند‌های مختلف ایرانی و خارجی با کیفیت متفاوت ساخته شده است، که شما می‌توانید هر نوعی از آن را خریداری و بر روی درب ورودی منزل خود نصب نمایید.

جدول انواع چشمی درب ورودی

گاهی برای این که امنیت ساختمان خود را افزایش دهید، نیاز به یک همکار همه فن حریف مانند چشمی درب دیجیتال (چشمی دیجیتال) دارید! با وجود این که چشمی‌های مختلف در بازار وجود دارند، اما چشمی درب مانیتوردار، بی سیم، سیم کارت خور از انواع نوع هوشمند (دیجیتال) هستند که دارای قابلیت‌های غیر قابل قیاس با نوع چشمی ساده می‌باشند.

به طور کلی چشمی درب ورودی از لحاظ کاربرد، شکل ظاهری و برند به دسته‌بندی‌های مختلف تقسیم می‌شود. در جدول زیر دسته بندی این سری از محصولات امنیتی را مشاهده می‌کنید:

انواع چشمی درب ورودی

انواع چشمی درب از نظر کاربرد

دیجیتال، معمولی، واید انگل

انواع چشمی در از نظر ظاهری

مربع، دایره ای

انواع چشمی درب از نظر برند

تاباالکترونیک، آیسا، سیماران، اسمارت الکترونیک، Yale، Ring، Nest، August

در ادامه هر یک از انواع چشمی درب ورودی را به صورت دقیق‌تر مورد بررسی قرار می‌دهیم.

انواع چشمی درب ورودی هوشمند

چشمی درب ورودی دیجیتال یا هوشمند یکی از بهترین مدل‌های چشمی درب ضد سرقت است که عملکردی مشابه آیفون تصویری دارد. این چشمی دیجیتالی با نصب روی درب ساختمان قابلیت‌های مختلفی نظیر تصویربرداری، عکاسی، ضبط صدا و ... از محیط خارج از خانه را برای شما فراهم می‌کند. این سری از چشمی‌ها انواع مختلفی دارند که هر یک قابلیت خاصی در اختیار کاربر می‌گذارند. سنسور حرکتی، قابلیت دید در شب، امکان ضبط مکالمات، تشخیص چهره و ... از مهمترین قابلیت‌های این محصولات به شمار می‌رود.

چشمی دیجیتال وای فای دار و چشمی دیجیتال سیم کارتی از متداول‌ترین انواع چشمی درب ورودی هوشمند به شمار می‌روند.

انواع چشمی درب ورودی معمولی یا سنتی

بر خلاف چشمی دیجیتال چشمی ساده یا معمولی چندان سیستم پیچیده‌ای ندارند. این سری از انواع چشمی درب ورودی ساختمان تنها با یک لنز محدب و یک لنز مقعر ساخته شده‌اند؛ به طوری که شما می‌توانید با نگاه به داخل روزنه به صورت محدود بیرون از خانه را دید بزنید.

اگرچه کارایی این تجهیزات امنیتی به اندازه مدل‌های هوشمند نیست، اما به هر حال استفاده از آن‌ها بهتر از عدم نصب چشمی در است. شایان ذکر است این سری از چشمی‌ها به دلیل ساختار مکانیکی ساده چندان تنوع بالایی ندارند.

انواع چشمی ورودی درب؛ واید انگل

نوعی دیگری از چشمی درب ورودی یا بهتر بگوییم چشمی دوربین دار درب ورودی چشمی واید انگل است. واید انگل به معنای فضای باز می‌باشد، احتمالا همین تعریف بتواند ماهیت این چشمی‌ها را مشخص کند. چشمی واید انگل توانایی نمایش فضای بیرونی ساختمان با حذف محدودیت‌ها را دارد. در واقع این سری از چشمی‌ها فضای بیشتری را در دیدرس فرد قرار می‌دهند که می‌تواند یک آپشن تمام عیار باشد.

مدل‌های چشمی ورودی درب؛ از نظر ظاهری

به طور کلی چشمی‌های درب از لحاظ شکل شاهری هم به انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شوند. با صرف نظر از اشکال نسبتاً کم طرفدار، رایج‌ترین انواع چشمی درب ورودی از دید ظاهری عبارت است از:

  • چشمی در دایروی: این سری از چشمی‌ها به شکل دایروی طراحی و روانه بازار می‌شوند. معمولا هیچگونه خلاقیت و نوآوری خاصی در ساخت این سری از تجهیزات پیدا نخواهید کرد.
  • چشمی در مربعی: یک نوع دیگری از چشمی‌ها به صورت چهارگوشی و مربع شکل عرضه می‌شوند. البته این محصولات معمولا در داخل تجهیزات مختلف به صورت سفارشی شده نصب می‌گردند و جلوه زیبایی دارند.
    مطابق انتظارات چشمی‌های دایروی شکل طرفداران به نسبت بیشتری در بازار دارند.

چشمی درب ورودی دیجیتال

برند‌های مختلف چشمی درب ورودی ساختمان (ایرانی و خارجی)

چشمی درب ورودی توسط برند‌های مختلف ایرانی و خارجی تولید می‌شود. در لیست زیر برخی از برند‌های سازنده چشمی را آورده‌ایم:

  • تاباالکترونیک (ایرانی)
  • آیسا (ایرانی)
  • سیماران (ایرانی)
  • اسمارت الکترونیک (ایرانی)
  • rook (ایرانی)
  • Yale (خارجی)
  • Ring (خارجی)
  • Nest (خارجی)
  • August (خارجی)

چشمی درب ورودی هوشمند

راهنمای خرید بهترین مدل چشمی درب ورودی

نصب چشمی در از مهمترین اقدامات در زمینه امن سازی فضای خانه است. از انجا که بسیاری از افراد در زمان انتخاب یک چشمی خوب و باکیفیت، خصوصا با وجود انواع چشمی درب ورودی هوشمند و معمولی در بازار، به مشکل می‌خورند، بهترین پیشنهاد دریافت مشاوره تخصصی قبل از خرید است.

برای دریافت مشاوره شما می‌توانید به سایت‌های بزرگی نظیر اسمارتوم اعتماد کنید. اسمارتوم یک مرجع بزرگ در زمینه فروش تجهیزات هوشمندسازی است، از این جهت شما می‌توانید وارد این سایت شده و از طریق شماره‌های تماس با کارشناسان مربوطه در ارتباط باشید و یا مشاوره رایگان دریافت نمایید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین