کد خبر: ۹۳۶۰۲۳
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶

ماجرا خودرو‌های متروکه در فرودگاه مهرآباد چه بود؟

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با اعلام "هیچ خودروی به‌اصطلاح بی‌صاحب در فرودگاه نداریم. "، گفت: موضوع این خودرو‌ها را ۱.۵ سال قبل حل کردیم.
ماجرا خودرو‌های متروکه در فرودگاه مهرآباد چه بود؟
آفتاب‌‌نیوز :

«کلیپی که طی روز‌های اخیر در شبکه‌های اجتماعی وایرال شده، جدید نبوده و برای حدود ۲ سال قبل است.» واکنشی که مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد نسبت به انتشار کلیپ وایرال شده از فرودگاه مهرآباد نشان داد. 

در چند روز گذشته کلیپی درباره وضعیت خودرو‌های متروکه و بی صاحب در فرودگاه مهرآباد در فضای مجازی و رسانه‌های رسمی دست به دست شد که به گفته وی این کلیپ جدید نبوده و برای حدود ۲ سال قبل است. مجموعا" حدود ۴۰ دستگاه خودرو در پارکینگ شماره ۴ فرودگاه داشتیم که مالکان آن‌ها به‌هردلیلی از سفر برنگشته بودند که با توجه به برنامه فرودگاه مهرآباد برای نوسازی پارکینگ، با دستور قضایی این خودرو‌ها از فرودگاه خارج و به پارکینگ‌های داخل شهر پلیس که خودرو‌های توقیفی را نگهداری می‌کنند، منتقل شد.

مدتی قبل دنیای اقتصاد سری به پارکینگ‌های ترمینال یک و دو فرودگاه مهرآباد زد و گزارشی از وضعیت اتومبیل‌های قدیمی که زیر خاک مدفون شده بودند و لاستیک هایشان پنچر شده بود منتشر کرد؛ که البته تعداد این اتومبیل‌ها کم هم نیستند از بیوک و پیکان تا بنز و بی ام وی و هیوندا و....

به گفته ماموران نگهبانی مالک برخی از این خودرو‌ها سفرشان بی‌بازگشت بوده و به خانه آخرت رفتند و وراث آن‌ها نیز به دلیل هزینه‌های بالای پارکینگ و مستهلک بودن اتومبیل از خیر درآوردن آن‌ها گذشتند. برخی دیگر از این خودرو‌ها که تعداد آن‌ها هم کم نیست به دلایل قانونی توقیف شده اند. یکی به‌دلیل بیمه، یکی به‌دلیل ندادن مهریه و اخیرا" هم به دلیل حجاب که وضعیت این خودرو‌ها توسط مامور‌ها بررسی می‌شود.

سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور فراجا پس از سال‌ها درباره این اتومبیل‌ها صحبت کرده و گفته بود، حدود ۲۲۰ تا ۲۳۰هزار دستگاه موتورسیکلت در پارکینگ‌ها داریم که عمده آن‌ها دیگر اسقاطی شده و مالک آن اصلا تمایلی برای ترخیص ندارد. درباره خودرو‌ها هم عدد کمتر است؛ اما دلایل توقیف ارتباط چندانی با تخلفات راهنمایی و رانندگی ندارد و به دلایلی مانند مشکل بدهی به سازمان مالیاتی، تامین اجتماعی و دستور مراجع قضایی به‌دلیل مهریه و... در توقیف است. اتومبیل‌هایی که قیمت‌های چندین میلیاردی دارند از این توقیف‌ها بی‌نصیب نیستند. اینکه چطور صاحبانشان از پس پرداخت هزینه تخلفشان برنمی‌آیند، جای سوال دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین