کد خبر: ۹۳۶۰۷۹
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴

کامالا هریس جلوتر از نامزد جمهوری‌خواهان

نظرسنجی‌های جدید موسسه ایپسوس در حالی حکایت از برتری ۵ درصدی کامالا هریس نامزد دموکرات‌ها برابر رقیب جمهوری‌خواهش دارد که در نقطه مقابل وعده‌های اقتصادی دونالد ترامپ جذابیت بیشتری برای رای دهندگان دارد.
کامالا هریس جلوتر از نامزد جمهوری‌خواهان
آفتاب‌‌نیوز :

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که وعده‌های انتخاباتی دونالد ترامپ درباره افزایش تعرفه کالا‌های وارداتی از چین در بین رای دهندگان آمریکایی نسبت به وعده‌های اقتصادی کامالا هریس نامزد حزب دموکرات از اقبال بیشتری برخوردار است.

طی این نظرسنجی که توسط موسسه ایپسوس و رویترز انجام شد، معلوم شد که وعده‌های هر دو نامزد حزب جمهوری خواه و دموکرات برای کاهش مالیات‌ها نیز طرفداران زیادی دارد، ولی همچنان بیشترین رای به سمت وعده کاهش بدهی ۳۵ تریلیون دلاری آمریکا گرایش دارد.

حدود ۵۶ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی که در تاریخ ۱۱ تا ۱۲ سپتامبر (۲۱ تا ۲۲ شهریور) انجام شد، اعلام کردند که به احتمال زیاد به نامزدی رای خواهند داد که از تعرفه جدید ۱۰ درصدی یا مالیات بر همه واردات و همچنین تعرفه ۶۰ درصدی بر واردات چین حمایت کند.

این نظرسنجی نشان داد که هریس نسبت به ترامپ از برتری پنج درصدی برخوردار است.

کارلین بومن، تحلیلگر سیاسی از موسسه امریکن اینترپرایز درباره این نظرسنجی می‌گوید: این چیزی است که انتخابات را بسیار نزدیک نگه می‌دارد. مزیت ترامپ ناشی از این تصور است که اقتصاد در طول دولت او در سال‌های ۲۰۱۷-۲۰۲۱ عملکرد خوبی داشته است، و از موفقیت او در متقاعد کردن رای دهندگان، مشکلات اقتصادی ایالات متحده ناشی از رقابت اقتصادی پنهان سایر کشورها، به ویژه چین است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که از هر سه دموکرات، یک نفر می‌گوید احتمال بیشتری دارد که به نامزدی رای خواهند داد که از تعرفه‌های بالاتر و عوارض سنگین بر کالا‌های چینی حمایت کند.

به گزارش ایرنا، در نظرسنجی قبلی رویترز / ایپسوس درباره اولین مناظره ترامپ و هریس اکثریت شرکت کنندگان اعلام کردند که از نظر آن‌ها هریس در نخستین مناظره انتخاباتی با ترامپ پیروز شده است.

نتایج نظرسنجی رویترز / ایپسوس نشان داد که پس از برگزاری نخستین مناظره انتخاباتی بین هریس و ترامپ، معاون رئیس جمهور آمریکا با ۴۷ درصد در مقابل ۴۲ درصد یعنی با پنج درصد اختلاف از رئیس جمهور سابق ایالات متحده پیشی گرفته است.

نتایج این نظرسنجی همچنین مشخص کرد که برتری هریس نسبت به ترامپ پس از این مناظره انتخاباتی افزایش یافته است چرا که به عقیده ۵۳ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی هریس در این مناظره بر رقیب خود پیروز شد در حالی که فقط ۲۴ درصد از آن‌ها همین عقیده را در مورد ترامپ داشتند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۵۲ درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی شرکت‌کننده در آن، ترامپ را خیلی پیرتر از آن می‌دانند که ریاست دولت آمریکا را به عهده بگیرد در حالی که فقط هفت درصد از آن‌ها همین عقیده را در مورد هریس داشتند.

علاوه بر این، نتایج این نظرسنجی نشان داد که شرکت‌کنندگان در آن به هریس امتیاز‌های بهتری نسبت به ترامپ در خصوص نحوه رفتار آن‌ها در طول این مناظره انتخاباتی دادند، به طوری که ۵۶ درصد از آن‌ها گفتند که معاون رئیس جمهور آمریکا در طول این مناظره باوقارتر از رقیب خود رفتار کرد در صورتی که فقط ۲۴ درصد از آن‌ها همین عقیده را در مورد رئیس جمهور سابق آمریکا داشتند.

نتایج این نظرسنجی همچنین مشخص کرد که به عقیده ۴۹ درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی که به پرسش‌های این نظرسنجی پاسخ دادند، به نظر می‌رسد که هریس فردی است که به نگرانی‌های آن‌ها گوش می‌دهد، ولی تنها ۱۸ درصد از آن‌ها همین نظر را در مورد ترامپ داشتند.

این نظرسنجی در سطح ملی انجام شد و یک هزار و ۶۹۰ نفر از بزرگسالان آمریکایی واجد شرایط رأی دادن در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده از سراسر این کشور در آن شرکت کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین