کد خبر: ۹۳۶۰۹۸
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۳

ماجرای تخلف ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی شستا در خرید یکی از شرکت‌های ستاد اجرایی چیست؟

روزنامه هم میهن از تخلف میلیارد دلاری در شستا خبر داده و از نهادهای نظارتی خواسته به موضوع خرید پرابهام یکی از شرکت‌های ستاد اجرایی فرمان امام ورود کنند؟
ماجرای تخلف ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی شستا در خرید یکی از شرکت‌های ستاد اجرایی چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه هم میهن از تخلف میلیارد دلاری در شستا خبر داده و از نهاد‌های نظارتی خواسته به موضوع خرید پرابهام یکی از شرکت‌های ستاد اجرایی فرمان امام ورود کنند؟

شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) در اقدامی شتابزده بخشی از سهام شرکت گروه اقتصاد مفید به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های ستاد اجرایی فرمان امام را خریداری کرده است. مدیران شستا در شرایطی تصمیم به خرید این سهام گرفتند که سازمان تامین اجتماعی به صورت مکتوب هرگونه اقدام در این خصوص را منع کرده بود.

این روزنامه افزوده است: با توجه به اینکه بازنشستگان به‌عنوان ذینفعان صندوق تامین اجتماعی از هرگونه سرمایه‌گذاری این صندوق و زیرمجموعه‌های آن متاثر می‌شوند؛ سرمایه‌گذاری‌ها باید تابع مقررات خاص و با حداقل ریسک باشد. اما مدیران شستا بدون توجه به این مسئله، خرید حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان از سهام دو شرکت مفید و شرکت ملی فولاد را در دستور کار قرار داده‌اند. این در حالی است که رقم مزبور سه برابر ارزش بازار شستاست.

منبع: روزنامه هم میهن

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین