کد خبر: ۹۳۶۱۰۷
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۴

بی‌توجهی سالیان وزارت بهداشت، عامل اصلی مشکلات پرستاران

عضو شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به سال‌ها بی‌توجهی وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی، مشکلات پرستاران را نتیجه این کم‌توجهی‌ها دانست. او با بیان اینکه پرستاران از وعده‌های ناتمام خسته شده‌اند، تاکید کرد که وزارت بهداشت باید هرچه سریع‌تر برنامه‌ای جامع برای رفع این مشکلات ارائه دهد.
بی‌توجهی سالیان وزارت بهداشت، عامل اصلی مشکلات پرستاران
آفتاب‌‌نیوز :

فرهاد کُرد، عضو شورای عالی نظام پرستاری، در مورد مشکلات و خواسته‌های پرستاران اظهار داشت: جامعه پرستاری از وعده‌های مکرری که به آن‌ها داده شده خسته شده است و حال عمومی پرستاران خوب نیست. او خواستار توجه فوری وزارت بهداشت به این مطالبات شد و اضافه کرد که اضافه‌کار اجباری با مبلغ ناچیز ساعتی ۲۵ هزار تومان همچنان یکی از دغدغه‌های اصلی پرستاران است؛ موضوعی که حتی در صحبت‌های رئیس‌جمهور نیز مطرح شد و امید است با تغییرات در وزارت بهداشت، این مشکل قدیمی حل شود.

کُرد تأکید کرد که وزارت بهداشت باید برنامه جامعی برای اصلاح وضعیت پرستاران تدوین کند و اجرای قوانین مرتبط با پرستاری نیز به دقت انجام گیرد. او افزود که مسائل مربوط به پرستاران نه تنها مربوط به امروز بلکه حاصل سال‌ها عدم توجه وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

وی همچنین به ایرادات موجود در قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اشاره کرد و تصریح نمود که علیرغم اجرایی شدن این قانون پس از ۱۵ سال، مشکلات زیادی همچنان وجود دارد، از جمله نواقص در احصای درآمد و بازتوزیع منابع که باید رفع شوند.

کُرد همچنین با هشدار درباره افزایش مهاجرت پرستاران، این موضوع را یکی از چالش‌های جدی حوزه بهداشت دانست و تأکید کرد که اگر این روند کنترل نشود، ایران در آینده مجبور خواهد بود پرستاران خارجی استخدام کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین