کد خبر: ۹۳۶۱۱۸
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۸

دخواست زلنسکی برای مجوز استفاده از موشک‌های دوربرد غربی علیه روسیه

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین از مقامات غربی خواست که نسبت به استفاده از موشک‌های دوربرد توسط این کشور علیه روسیه، ترس را کنار گذارند.
دخواست زلنسکی برای مجوز استفاده از موشک‌های دوربرد غربی علیه روسیه
آفتاب‌‌نیوز :

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین بار دیگر خواستار مجوز استفاده از موشک‌های دوربرد ساخت آمریکا و انگلیس علیه روسیه شد و گفت که مقامات غربی باید قاطعیت داشته و بر ترس خود غلبه کنند.

کی‌یر استارمر نخست وزیر انگلیس و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در واشنگتن برای گفتگو درباره اعطای مجوز به اوکراین برای استفاده از موشک‌های دوربرد برای هدف قرار دادن فرودگاه‌ها و پایگاه‌های نظامی روسیه دیدار کردند، اما تصمیمی در این رابطه گرفته نشد.

این موضوع احتمالاً زمانی دوباره مطرح خواهد شد که استارمر و بایدن و زلنسکی همگی در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در اواخر این ماه شرکت کنند.

زلنسکی طی سخنانی تاکید کرد که کشورش خواستار یک قاطعیت از سوی غرب است، چون در این صورت قادر به محافظت از تمامیت ارضی خود خواهد بود.

عمده نگرانی غرب نسبت به استفاده از موشک‌های دوربرد، خطر تشدید درگیری در منطقه است، ولی دیوید لامی وزیر خارجه انگلیس به طور ضمنی گفت که استفاده از موشک‌های استورم کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را اذیت نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا، جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: دیدگاه ما در مورد ارائه قابلیت‌های حمله دوربرد به اوکراین برای استفاده در داخل روسیه تغییری نکرده است.

کربی گفت که واشنگتن هشدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مورد استفاده از موشک‌های دوربرد و حضور غرب در جنگ را جدی می‌گیرد، اما این موضع جدیدی از سوی پوتین نیست.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین ماه‌هاست که از متحدانش خواسته است تا به کی یف اجازه دهند موشک‌های غربی از جمله موشک‌های آمریکایی و موشک‌های موسوم به سایه‌های طوفان ساخت انگلیس را به عمق خاک روسیه شلیک کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین