کد خبر: ۹۳۶۱۲۳
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۰

توقیف ۲ شناور صیادی متخلف در سواحل بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: به دنبال تشدید و کنترل صید غیرمجاز با استفاده از روش‌های صید ترال کف و پرساینر ۲ فروند قایق به دلیل استفاده از روش ممنوعه صید در سواحل جنوب استان بوشهر توقیف شد.
توقیف ۲ شناور صیادی متخلف در سواحل بوشهر
آفتاب‌‌نیوز :

عقیل امینی در بوشهر با بیان اینکه فصل صید میگو در خلیج فارس محدوده استان بوشهر به پایان رسید اظهار داشت: استفاده از روش صید ترال کف که برای صید میگو استفاده می‌شود با پایان صید میگو در خلیج فارس ممنوع شد.

وی ادامه داد: کسانیکه از این پس اقدام به صید میگو کنند مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند و مجازات می‌شوند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر از توقیف ۲ شناور صیادی متخلف خبر داد و بیان کرد: یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات دیر با همکاری نیرو‌های مرزبانی دو فروند شناور پرساینر را توقیف کردند.

امینی اضافه کرد: به دنبال تشدید و کنترل صید غیرمجاز با استفاده از روش‌های صید ترال کف و پرساینر در سواحل جنوب استان بوشهر، یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات با همکاری مرزبانی دو فروند قایق را به دلیل استفاده از روش ممنوعه پرساین در سواحل جنوب استان بوشهر توقیف کردند.

وی با اشاره به توقیف یک فروند شناور دیگر در روز گذشته به دلیل استفاده از همین روش ممنوعه پرساین گفت: پرونده قضایی برای هر سه شناور تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارجاع می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر بیان کرد: از این دو شناور دو تور پرساین به ارزش تقریبی بیش از ۱۵ میلیارد ریال کشف و ضبط شده است.

امینی استفاده از روش صید محاصره‌ای و ترال کف را ممنوع اعلام کرد و گفت: استفاده از روش‌های صید مناسب بر اساس مجوز‌های صادره تأکید و در این راستا و از مردم تقاضا می‌شود به محض مشاهده استفاده از روش صید پرساین یا همان به زبان محلی دفره به ادارات شیلات شهرستان‌ها و یگان حفاظت از منابع آبزیان در نقاط مختلف استان اطلاع دهند.

وی در ادامه از فرماندهی و نیرو‌های مرزبانی استان و همچنین نیرو‌های خدوم یگان حفاظت منابع آبزیان برای رضایت صیادان قانونمند و برخورد جدی با متخلفان صیادی تقدیر و قدردانی کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین