کد خبر: ۹۳۶۱۲۶
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۴

نشست مقامات نظامی آمریکا و چین در شهر پکن برگزار شد

هیاتی نظامی از کشور آمریکا برای گفت‌وگو درباره مسائل مختلف و تنش‌های مربوط به دریای چین جنوبی با سفر به شهر پکن، با مقامات نظامی چینی دیدار و گفت‌وگو کردند.
نشست مقامات نظامی آمریکا و چین در شهر پکن برگزار شد
آفتاب‌‌نیوز :

مقامات نظامی آمریکا و چین بعد از دو سال تیرگی روابط دو کشور در پکن ملاقات کردند و درباره موضوعات مختلف از جمله تایوان، جنگ روسیه و اوکراین و موضوع تنش‌های دریای چین جنوبی گفتگو کردند.

«مایکل چیس»، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور چین، تایوان و مغولستان در راس هیاتی نظامی مذاکرات دوجانبه با طرف چینی را در نشست مجمع دفاعی این کشور سرپرستی کرد.

یک مقام ارشد ارتش آمریکا در توضیح این دیدار‌ها به خبرنگاران گفت: در گفتگو‌های دوجانبه، دو طرف در مورد حمایت چین از روسیه در جریان جنگ اوکراین و همچنین اقدامات چین در دریای چین جنوبی صحبت کردند.

ادعا‌های چین در مورد دریای چین جنوبی با افزایش درگیری‌ها با گارد ساحلی فیلیپین به طور فزاینده‌ای موضوع تنش بین دو کشور شده است.

ارتباط بین دو ارتش در سال ۲۰۲۱ قطع شد، زیرا تنش‌های ایالات متحده و چین به دلیل اختلافات گسترده در مورد موضوعاتی مانند حاکمیت تایوان، منشاء ویروس کرونا و تنش‌های مربوط به مسائل اقتصادی افزایش یافت.

ارتباط دو کشور بعد از دیدار جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در سانفرانسیسکو در نوامبر سال گذشته از سر گرفته شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین