کد خبر: ۹۳۶۱۲۹
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۷

معاشرت‌های خارج از عرف داشت، آتشش زدم!

جوانی که خواهر خود را کشته بود از سوی اولیای دم بخشیده شد.
معاشرت‌های خارج از عرف داشت، آتشش زدم!
آفتاب‌‌نیوز :

مرد جوان که خواهرش را به طرز فجیعی کشته و جسد وی را در یک گودال رها کرده بود با رضایت پدرش از جنبه عمومی جرم محاکمه می‌شود. رسیدگی به این پرونده از پاییز سال گذشته با شکایت مرد جوانی به نام مهران آغاز شد. مهران که به پلیس آگاهی رفته بود از ناپدید شدن خواهر ۳۵ ساله‌اش به نام مانا خبر داد و گفت: «خواهرم چند روز است گم شده و هیچ اطلاعی از او نداریم. گوشی موبایلش خاموش است و می‌ترسیم بلایی سرش آمده باشد.»

با ثبت این گزارش تلاش کارآگاهان پلیس برای افشای راز ناپدید شدن دختر جوان آغاز شد. کارآگاهان در اولین قدم از بررسی‌های پلیسی برادر مانا را که مفقود شدن او را گزارش کرده بود تحت تحقیقات قرار دادند تا اطلاع مثمر‌ثمری در مورد نحوه رفت و آمد‌ها و همچنین کار مانا پیدا کنند تا شاید بتواند برای پیدا کردن ردی از دختر جوان گمشده به آن‌ها کمک کند. اما اظهارات مهران در پاسخ به سوالات ماموران ضد و نقیض‌های زیادی داشت.

ماموران در مسیر تحقیقات به رفتار‌های برادر مانا مشکوک شدند. به همین خاطر مهران ۴۱ ساله تحت بازجویی قرار گرفت و در حالی که سعی داشت از پاسخ دادن به برخی سوالات طفره برود، اما در نهایت در بن بست قرار گرفت و راه فراری از حقیقت برایش باقی نماند. به این ترتیب او پرده از راز جنایت خانوادگی برداشت و سرانجام به قتل خواهرش اعتراف کرد.

معاشرت‌های خارج از عرف داشت آتشش زدم!

مهران در اولین اعترافات خود در تشریح جزئیات ماجرا گفت‌: «خواهرم مجرد بود و ازدواج نکرده بود. مدتی بود متوجه شده بودم که او رفت و آمد‌های مشکوکی دارد. او شب‌ها دیر وقت به خانه برمی‌گشت و با معاشرت‌های خارج از عرف خود آبروی ما را در محل برده بود. چند بار متوجه شدم که پشت سر او در محله ما حرف و سخن است و همین خیلی من را اذیت می‌کرد.»

متهم در ادامه گفت: «چند بار با مانا حرف زدم و حتی دعوایمان شد. سعی کردم او را متوجه کنم که رفتارش ممکن است به قیمت آبروی خانواده تمام شود، اما او دست بردار نبود و من نمی‌توانستم جلوی رفت و آمدهایش را بگیرم. وقتی مطمئن شدم او دست به خلاف می‌زند و از این راه پول در می‌آورد تصمیم به قتل او گرفتم.»

شرح روز حادثه

متهم در ادامه در مورد روز حادثه گفت: «روز حادثه از مانا خواستم که با همدیگر چرخی بزنیم. او هم قبول کرد. من به بهانه تفریح او را سوار ماشین کردم و با هم به حوالی فیروز آباد ورامین رفتیم. در محلی خلوت با روسری‌ای که از قبل همراه خود برده بودم به سمتش رفتم. آنجا روسری را دور دهانش بستم تا او را خفه کنم. اما تقلا کرد و روسری باز شد. آن قدر مقاومت می‌کرد که از خفه کردن او پشیمان شدم و تصمیم گرفتم به شیوه دیگری او را به قتل برسانم. به خاطر همین من دست و پاهایش را بستم و ظرف ۴ لیتری بنزین را روی سرش ریختم و او را آتش زدم.»

متهم ادامه داد: «وقتی از مرگ خواهرم مطمئن شدم آتش را خاموش کردم و جسد او را در یک گودال انداختم و به خانه برگشتم. من به دروغ به اعضای خانواده گفتم مانا ناپدید شده است. بعد برای اینکه خودشان پاپیچ ماجرا نشوند به آن‌ها گفتم که خودم مفقود شدن مانا را به پلیس آگاهی اطلاع می‌دهم.»

با اطلاعاتی که مرد جنایتکار به ماموران داده بود بقایای جسد که قسمت‌هایی از آن نیز توسط حیوانات خورده شده بود در همان گودالی که متهم آدرس آن را داده بود، پیدا شد. سپس با دستور بازپرس جنایی بقایای جسد برای انجام آزمایشات و معاینات به پزشکی قانونی منتقل شد. اما کارشناسان پزشکی قانونی نتوانستند علت مرگ را مشخص کنند. با طی روال قانونی در پرونده و تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست؛ پرونده متهم به قتل با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا به اتهامات او رسیدگی شود.

اعلام گذشت

در حالی که جلسه رسیدگی به اتهام برادر مانا هنوز برگزار نشده بود، در این میان پدر مقتول به عنوان، ولی دم در دادگاه حاضر شد و نسبت به پسر خود به اتهام قتل دخترش اعلام گذشت کرد. ولی دم گفت‌:پسرم درست می‌گوید. دخترم با رفتارهایش آبروی ما را برده بود و مستحق مرگ بود. به همین خاطر بدون قید و شرط رضایت می‌دهم.» با اعلام گذشت، ولی دم، مهران به زودی از جنبه عمومی جرم در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه می‌شود.

منبع: روزنامه هفت صبح

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین