کد خبر: ۹۳۶۱۷۷
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲

واکنش بایدن به سوءقصد احتمالی علیه ترامپ

در پی وقوع تیراندازی جدید در محل حضور دونالد ترامپ، «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده گفت از اینکه رئیس‌جمهور پیشین و نامزد جمهوری‌خواهان برای ریاست‌جمهوری پس از سوء قصد احتمالی دوباره آسیبی ندیده است، احساس آرامش می‌کند.
واکنش بایدن به سوءقصد احتمالی علیه ترامپ
آفتاب‌‌نیوز :

بایدن در بیانیه‌ای گفت: «من از اینکه رئیس‌جمهور سابق آسیبی ندیده خیالم راحت شده است. تحقیقات فعالی در مورد این حادثه در حال انجام است و مجریان قانون جزئیات بیشتری را درباره آنچه اتفاق افتاده جمع‌آوری می‌کنند.»

او تاکید کرد که در ایالات متحده هیچ خشونت سیاسی یا هر نوع خشونت دیگری جایی ندارد.

بایدن گفت: «من به تیم خود دستور داده‌ام که همچنان اطمینان حاصل کند که سرویس مخفی از هر منبع، توانایی و اقدامات حفاظتی لازم برای اطمینان از تداوم امنیت رئیس‌جمهور سابق برخوردار است.»

به گزارش اسپوتنیک، رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا افزود که مظنون در بازداشت به سر می‌برد و افزود که سرویس مخفی و شرکای مجری قانون آنها در تضمین امنیت ترامپ عملکرد خوبی نشان داده‌اند.

ترامپ دو ماه پیش در تجمعی انتخاباتی در پنسیلوانیا هدف شلیک چندین گلوله قرار گرفته و از ناحیه گوش زخمی شده‌ بود. این بار او حین بازی گلف در زمین خودش در فلوریدا بود که صدای تیراندازی به گوش رسید و خود ترامپ می‌گوید حالش خوب است و اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) گفت «به نظر می‌رسد یک سوءقصد صورت گرفته باشد.»

به گفته منابع مطلع، محل تیراندازی ۲۰۰ تا ۴۰۰ متر با ترامپ فاصله داشت.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقامات مجری قانون گفتند که مردی که تفنگ را نشانه رفته و دستگیر شده، «رایان وسلی روث» است. سوابق نشان می‌دهد که روث ۵۸ ساله، بیشتر عمر خود را در کارولینای شمالی زندگی و در سال ۲۰۱۸ به هاوایی نقل مکان کرد، جایی که او و پسرش سوله‌های ساختمانی یک شرکت را اداره می‌کردند.

روث بارها در رسانه‌های اجتماعی درباره جنگ در اوکراین پست گذاشته و وب‌سایتی داشت که در آن به دنبال جمع‌آوری پول و استخدام داوطلبان برای رفتن به کی‌یف برای پیوستن به جنگ علیه روسیه بود. با این حال، در سال‌های اخیر، پست‌های او حاکی از آن است که او از ترامپ عصبانی شده و حمایت خودش را از جو بایدن و «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین