کد خبر: ۹۳۶۲۹۷
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵

ایلان ماسک پارانوئید؛ همراهی دائمی ۲۰ محافظ مسلح و یک پزشک

صاحب شرکت تسلا و میلیاردر آمریکایی با افزایش تعداد محافظان خود و تقویت تیم امنیتی‌اش که بیشتر در سطح یک رهبر سیاسی است، تردیدهایی را درباره واقعی بودن تهدیدها علیه خود به وجود آورده است.
ایلان ماسک پارانوئید؛ همراهی دائمی ۲۰ محافظ مسلح و یک پزشک
آفتاب‌‌نیوز :

همزمان که شهرت «ایلان ماسک» صاحب شرکت بزرگ خودروسازی تسلا و همچنین اسپیس ایکس به دلیل حواشی پیرامون وی افزایش یافته، گفته‌های افراد نزدیک به او و اسناد فاش شده از پلیس و تسلا نشان می‌دهد که تیم امنیتی او در سال‌های اخیر بزرگ‌تر شده است.

به‌عنوان مثال، پس از یک تیراندازی برنامه‌ریزی شده در یک رویداد سایبری در نوامبر گذشته، ماسک بیش از ۳۰ نیروی امنیتی از یک شرکت خصوصی موسوم به بنیاد امنیت (Foundation Security) که خودش صاحب آن نیز هست، استخدام کرد.

نیویورک تایمز در این باره نوشت: با این حجم از محافظ شخصی پیرامون ایلان ماسک که دست کم از سال ۲۰۱۸ وجود داشته است، او یک سرویس مخفی کوچک برای خود ساخته که امنیت او را بیشتر شبیه به یک رهبر سیاسی کرده است تا یک مدیرعامل.

این کارآفرین برجسته آمریکایی در برخی مواقع حدود ۲۰ محافظ مسلح در اطراف خود دارد که در اغلب موارد یک پزشک متخصص نیز آنها را همراهی می‌کند.

او در اوایل سال جاری (میلادی) در یک جلسه با سهامداران گفت تهدیدها علیه زندگی او بیشتر شده است.

نیویورک تایمز در آن زمان به نقل از ماسک گزارش داد که او گفته بود در طول تقریبا هفت ماه ۲ بار تهدید شده است.

ماسک پس از سوء قصد به دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تجمعی در ماه ژوئیه در پنسیلوانیا بار دیگر به تلاش‌های خنثی‌شده برای جان خود اشاره و پیشنهادی برای «تقویت» امنیتش ارائه کرد.

رسانه آمریکایی در ادامه تصریح کرد: اگرچه شکی وجود ندارد که برخی از این تهدیدها علیه او واقعی هستند، باتوجه به اینکه او اکنون با گروهی از محافظان و یک پزشک در حال  رفت و آمد است، به نظر می‌رسد که پارانویا بیش از هر زمان دیگری در زندگی او محوریت دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین