کد خبر: ۹۳۶۳۶۱
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳

سامانۀ ثبت‌نام وام ازدواج ظرف یک هفته بازگشایی می‌شود

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون با رئیس‌کل بانک مرکزی، گفت: سامانۀ ثبت‌نام وام ازدواج ظرف یک هفته بازگشایی می‌شود.
سامانۀ ثبت‌نام وام ازدواج ظرف یک هفته بازگشایی می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

نصرالله پژمان‌فر رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با تشریح نشست امروز این کمیسیون، گفت: کمیسیون اصل نود امروز دوشنبه ۲۶ شهریورماه با رئیس‌کل بانک مرکزی، تعدادی از بانک‌ها جلسه داشت‌.

وی افزود: در این جلسه چند مسأله مطرح و مصوب شد. سامانه باید به‌سرعت بازگشایی شود و هر کسی که متقاضی هست باید بتواند ثبت‌نام کند. در نهایت قرار شد تا ۱۰ روز آینده سامانه بازگشایی شود تا کسی معطل برای ثبت‌نام در سامانه نداشته باشیم.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: قرار گذاشتیم تمامی بانک‌هایی که در حال فعالیت هستند از حساب‌هایی که دارند چه قرض‌الحسنه و چه جاری گزارشی دهند و سهم آن‌ها مشخص شود که چه مقدار از تسهیلات که باید به‌صورت وام قرض‌الحسنه برای فرزندآوری و ازدواج دهند روشن شود. گزارش آن هم به‌صورت تفکیک ارائه شود.

پژمان‌فر گفت: مسئله بعدی که عنوان شد این است که طی نشستی برآورد کنیم که چه مقدار منابع برای این مصارف پیش‌بینی شده وجود دارد. 

وی اظهار داشت: اختلافی بین دستگاه‌های نظارتی و بانک مرکزی در مقدار منابع و مصارف وجود داشت که قرار شد کمیته‌ای برای رسیدگی به این موضوع تا ۲ هفته دیگر تشکیل شود. این کمیته باید گزارش دقیق داشته باشد که منابع و مصارفی که برای فرزندآوری و وام ازدواج وجود دارد دقیقاً چه مقدار است و چه مقدار باید برنامه‌ریزی در این راستا انجام شود.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در خاتمه تصریح کرد: از بانک مرکزی قول گرفتیم که کسی را در صف نوبت نداشته باشیم و همه کسانی که واجد شرایط اخذ وام ازدواج و فرزند‌آوری هستند تا پایان سال از این تسهیلات بتوانند بهره‌مند شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین