کد خبر: ۹۳۶۴۲۲
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۱

رکوردشکنی دوباره طلا پس از تلاش مجدد برای ترور ترامپ

با ادامه نااطمینانی‌های سیاسی و اقتصادی، ‌قیمت جهانی طلا طی امروز با رشد همراه شد و رکورد جدیدی ثبت کرد.
رکوردشکنی دوباره طلا پس از تلاش مجدد برای ترور ترامپ
آفتاب‌‌نیوز :

قیمت‌های طلا در روز دوشنبه (۲۶ شهریور) با رکورد جدیدی همراه شدند که علت آن اعتماد فزاینده سرمایه‌گذاران نسبت به این موضوع است که فدرال رزرو در این هفته، نرخ بهره را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

به نوشته انترِپرنر، انتظارات از نرخ بهره پایین‌تر که برای دارایی‌هایی مانند طلا که دارای بهره نیستند، یک اتفاق مثبت محسوب می‌شود، به شکل قابل توجهی باعث رونق بازار فلز زرد شده است. قیمت لحظه‌ای طلا طی امروز با رشد ۰/۴ درصدی به رکورد ۲۵۸۹ دلار در هر اونس رسید. معاملات آتی طلا برای دسامبر نیز با رشد همراه شد و به سطح ۲۶۱۳ دلار رسید.

انتظار می‌رود در پایان جلسه بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه، چرخه کاهشی نرخ‌های بهره آغاز شود. برخی تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌اند مجموع کاهش نرخ‌های بهره می‌تواند تا پایان سال جاری میلادی به ۱ درصد برسد.

جذابیت طلا به عنوان یک دارایی امن به دنبال گزارش‌هایی از دومین تلاش برای ترور دونالد ترامپ - رئیس‌جمهور پیشین آمریکا - ادامه یافت. در ماه جولای و پس از نخستین تلاش برای ترور ترامپ نیز قیمت طلا افزایش یافت.

در حال حاضر ترکیبی از عدم قطعیت‌های اقتصادی و ژئوپولیتیکی، نقش مهمی در سوق دادن سرمایه‌گذاران باتجربه و تازه‌کار به سمت طلا ایفا می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین