کد خبر: ۹۳۶۴۲۴
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۱

واکنش سازمان ملل به دومین سوء قصد به جان ترامپ

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل در واکنش به دومین سوء قصد ناکام به جان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریا گفت که خشونت سیاسی را محکوم می کنیم.
واکنش سازمان ملل به دومین سوء قصد به جان ترامپ
آفتاب‌‌نیوز :

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در خصوص دومین سوقصد به جان ترامپ گفت: ما از اینکه رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سلامت است، آسوده خاطر شده ایم.

دوجاریک در پاسخ به این سوال که آیا آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نگران این امر است که خشونت سیاسی به یک امر عادی در آمریکا تبدیل خواهد شد؟ پاسخ داد: ما بدون شک خشونت سیاسی را محکوم می‌کنیم. متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد افزایش خشونت سیاسی در سراسر جهان بوده ایم.

ترامپ روز یکشنبه در باشگاه گلف در وست پالم بیچ فلوریدا هدف آنچه اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) آن را "یک سوء قصد به قتل " توصیف کرد قرار گرفت. مقامات پلیس در فلوریدا به خبرنگاران گفتند که مظنونی را که توسط ماموران سرویس مخفی آمریکا با یک تفنگ تهاجمی به سبک کلاشنیکف در خارج از باشگاه گلف ترامپ مشاهده شده بود، دستگیر کردند.

نیویورک تایمز و فاکس نیوز به نقل از مقامات ناشناس پلیس گزارش دادند که فرد مظنون به نام رایان وسلی روث، ۵۸ ساله، اهل هاوایی شناسایی و بازداشت شده است.

روث قبلاً به نیویورک تایمز گفته بود که بلافاصله پس از آغاز "عملیات نظامی ویژه" روسیه در فوریه ۲۰۲۲ به اوکراین سفر کرده تا مردم را به جنگیدن برای این کشور تشویق کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوریخواه برای انتخابات۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) در حالی روز یکشنبه ۲۵ شهریور ماه برابر با ۱۵ سپتامبر برای دومین بار مورد سوء قصد قرار گرفت که ۱۳ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳ نیز هنگام سخنرانی انتخاباتی او در جمع هوادارانش در باتلر پنسیلوانیا مورد سوء قصد قرار گرفته و مجروح شده بود. ترامپ از تیراندازی اول جان سالم به در برد و فقط گوش راست او آسیب دید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین