کد خبر: ۹۳۶۴۳۰
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۷

چرا برخی رسانه‌ها به اعضای دولت چهاردهم حمله می‌کنند؟

این که بدون سند و مدرک به سایرین اتهام بزنیم، از خطرناک‌ترین و مخرب‌ترین اقداماتی است که انجام می‌شود و نباید بگذاریم چنین رفتار‌هایی در کشور اشاعه پیدا کند. حقیقت این است که آقای پزشکیان نمی‌تواند همه اصلاح طلبان، همه اصولگرایان، همه طیف‌های سیاسی کشور را راضی کند. آقای پزشکیان در کابینه خود به تعداد محدود و معینی نیرو نیاز داشت و شاید بتوان گفت کل هیئت دولت با زیر ۴۰ نفر بسته شد. بحث استانداران و زیر مجموعه‌ها را کنار بگذاریم، انتخاب‌های آقای پزشکیان محدود بوده و با همه محدودیت‌ها تلاش خود را کرده که به نظرات تمامی اقشار و گروه‌های سیاسی احترام بگذارد.
چرا برخی رسانه‌ها به اعضای دولت چهاردهم حمله می‌کنند؟
آفتاب‌‌نیوز :

از آغاز به کار دولت مسعود پزشکیان و طرح او برای وفاق ملی، واکنش‌های گوناگونی انجام شده است. برای مثال، برخی می‌گویند دولت وفاق ملی بیشتر به سمت اصلاح طلبان گرایش دارد، ولی برخی دیگر به طور کلی همه انتخاب‌های مسعود پزشکیان را زیر سوال می‌برند. برای مثال، حسین شریعتمداری، در کیهان نوشته است: «قرار بوده و هست که رئیس‌جمهور محترم پست‌های کلیدی و نقش‌آفرین را به افرادی که با نظام و انقلاب زاویه دارند نسپارند. چرا که افرادی از این دست نه فقط نمی‌توانند برای رئیس‌جمهور و دولت ایشان همراهان همدلی باشند، بلکه زمینه‌ساز آسیب‌های جدی و خسارت‌های جبران‌ناپذیر به دولت و نظام و منافع ملی نیز خواهند بود.»

به گزارش فرارو، این نوع اظهارنظر‌ها که برخی آن را نقد و برخی دیگر اتهام زنی می‌دانند در شرایطی مطرح می‌شود که هنوز مدت زیادی از آغاز به کار دولت نگذشته است و مشخص نیست دولت مسعود پزشکیان در بلند مدت چه عملکردی خواهد داشت. با توجه به این که عمده این نوع انتقادات، برخی از همراهان دولت چهاردهم یا اعضای آن را زاویه دار با انقلاب تلقی می‌کنند، پرسش‌هایی مطرح است از جمله این که این زاویه دار بودن به چه معناست و اصلا چطور سنجیده می‌شود؟ عزت الله یوسفیان ملا، نماینده ادوار مجلس، مدیر کل پیشین دبیر خانه قوه قضاییه و فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با فرارو به این پرسش‌ها پاسخ داده است:

اتهام عدم تعهد به نظام، اتهام سنگینی است

عزت الله یوسفیان ملا به فرارو گفت: «برخی از رسانه‌ها از وظیفه اصلی خود که انتشار اخبار، آگاهی بخشی و قضاوت عادلانه بر مبنای مطالبات مردمی است فاصله گرفته اند و تحت تاثیر مصالح سیاسی، عقیدتی و حزبی قرار دارند. این در حالی است که رسانه‌ها موظف به انتشار اخبار شفاف و به دور از فضای تهمت و توهین هستند. آن رسانه‌ای که مدعی است دولت افراد مغایر با نظام و انقلاب را به کار گرفته است، باید یا دست از این نوع اتهام زنی بردارد و یا در عین شفافیت و صداقت با ذکر منبع بگوید بر اساس کدام ادله و برهان چنین مسئله‌ای را مطرح کرده است. متاسفانه آقای شریعتمداری در روزنامه خود بدون ذکر منابع دقیق، به افراد اتهام زنی کرده است. این نوع نوشتار در شأن روزنامه نگاری کشور نیست. درست است که آزادی مطبوعات و ایجاد فضای پرسشگری، از الزامات مهمی است که به پیشرفت کشور کمک می‌کند، اما این که انگ عدم تعهد به نظام را به اشخاص بزنیم، اتهام سنگینی است.»

وی افزود: «من سال‌ها در دستگاه قضای کشور کار کرده و حکم داده‌ام و تعداد احکامی که صادر کرده‌ام بسیار زیاد است، بنابراین به عنوان فردی که در سیستم قضایی و عدالت کشور با سابقه هستم، می‌گویم این که بدون سند و مدرک به سایرین اتهام بزنیم، از خطرناک‌ترین و مخرب‌ترین اقداماتی است که انجام می‌شود و نباید بگذاریم چنین رفتار‌هایی در کشور اشاعه پیدا کند. حقیقت این است که آقای پزشکیان نمی‌تواند همه اصلاح طلبان، همه اصولگرایان، همه طیف‌های سیاسی کشور را راضی کند. آقای پزشکیان در کابینه خود به تعداد محدود و معینی نیرو نیاز داشت و شاید بتوان گفت کل هیئت دولت با زیر ۴۰ نفر بسته شد. بحث استانداران و زیر مجموعه‌ها را کنار بگذاریم، انتخاب‌های آقای پزشکیان محدود بوده و با همه محدودیت‌ها تلاش خود را کرده که به نظرات تمامی اقشار و گروه‌های سیاسی احترام بگذارد.»

دولت نوپا است برای سنجش عیار آن صبر کنید

مدیر کل پیشین دبیر خانه قوه قضاییه در ادامه گفت: «جالب است که عده از طیف اصلاح طلبان نیز منتقدانی به انتخاب‌های آقای پزشکیان حضور دارند که برعکس آقای شریعتمداری فکر می‌کنند بیشتر انتخاب‌های آقای پزشکیان، نزدیک به طیف مخالف است. طبیعی است که وقتی یک عده در دولت انتخاب می‌شوند و پست و مقام می‌گیرند، سایرین، علیه آنان موضع می‌گیرند. این درواقع نوعی از رقابت است. اما رقابت تا جایی درست است که منتهی به اختلافات شخصی، ایرادگیری‌های عجیب و دعوا‌های سیاسی نشود. آقایانی که به تصمیمات آقای پزشکیان ایرادی دارند به جای درگیری سیاسی، شفاف و روشن صحبت کرده و همفکری و راهنمایی کنند و بگویند تصور می‌کنند که دولت در چه شرایطی بهتر عمل خواهد کرد. تفرقه افکنی و درگیری در شرایط فعلی کشور چه فایده‌ای دارد؟ طبیعیست که هم اصلاح طلبان و هم اصولگرایان مایلند بیشترین سهم را در دولت داشته باشند، اما این طبیعی نیست که برای رسیدن به خواسته خود، اقدامات تخریبی انجام دهند.»

وی افزود: «رئیس جمهور هنوز اقدامات اساسی را کلید نزده و در چنین شرایطی، بسیار عجیب است که اتهام زنی‌هایی انجام شود که اصلا مشخص نیست از کجا ریشه می‌گیرد. دولت نوپا است و باید وقت و زمان داده شود تا اقدامات دولت را به درستی سنجید. در حوزه انتخاب وزرا بالاترین حد مشورت از سوی آقای پزشکیان انجام شد. شورای راهبردی، کمیته‌های انتخاب، و مشاوران تمام تلاش خود را کردند که ایده وفاق ملی را انجام دهند. مطمئنم آقای پزشکیان هرگز اشخاص مشکوک، منافق یا افرادی که با نظام مغایرت دارند را به کار نمی‌گمارند و اگر ادعا می‌کنیم به فکر پیشرفت کشور هستیم، باید رفتار‌های دوستانه تری نشان دهیم و همراه دولت باشیم.»

منبع: فرارو
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین