کد خبر: ۹۳۶۴۵۰
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۵

آمریکا: حماس برای پذیرش توافق آتش‌بس تحت فشار قرار گیرد

لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: ما از همه اعضای شورای امنیت که بر حماس نفوذ دارند می‌خواهیم به سایرین بپیوندند تا رهبران آن را برای توقف حملات، مصالحه‌ و پذیرش توافق تحت فشار قرار دهند.
آمریکا: حماس برای پذیرش توافق آتش‌بس تحت فشار قرار گیرد
آفتاب‌‌نیوز :

لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده آمریکا در سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی به شورای ۱۵ عضوی امنیت گفت: کودکان غزه درحال از دست دادن جان خود هستند و از بیماری‌های قابل پیشگیری رنج می‌برند، مدرسه را از دست داده اند. آن‌ها هزاران والدین، اقوام، معلمان و دوستان خود را از دست داده اند و زخم‌های جسمی و روانی برای خود دارند.

او گفت: در هفته‌های اخیر، حملات متعددی نیز رخ داده است که در آن کارمندان سازمان ملل و فعالان بشردوستانه مجروح یا کشته شده‌اند.

سفیر آمریکا اضافه کرد: ما عمیق‌ترین تسلیت خود را به خانواده‌های کارمندان سازمان ملل متحد اعلام می‌کنیم و تلفات غم انگیز و بی‌سابقه‌ای را که این درگیری بر خانواده سازمان ملل وارد کرده است، به رسمیت می‌شناسیم.

او مدعی شد: ما همچنین با اسرائیل صریح بوده‌ایم که هیچ مبنایی برای هدف قرار دادن خودرو‌های مشخص شده سازمان ملل توسط نیرو‌های اسرائیل وجود ندارد. اما اخیراً در موارد متعدد این تیراندازی‌ها رخ داده است.

گرینفیلد ادعا کرد: آمریکا انتظار دارد که رهبری ارتش اسرائیل تغییرات اساسی را در نحوه عملکرد ارتش خود اعمال کند. این تغییرات باید در قوانین درگیری آن‌ها و اقداماتی برای رفع کاستی‌های آشکار در نحوه اجرای رویه‌های خلع سلاح باشد.

او مدعی شد: همه طرف‌های درگیر باید به تعهدات خود تحت قوانین بین المللی بشردوستانه برای محافظت از غیرنظامیان پایبند باشند.

سفیر آمریکا در سازمان ملل ادامه داد: غیرنظامیان فلسطینی در غزه رنج‌های بسیار زیادی را متحمل شده اند. ما همچنین ادامه همکاری بین اسرائیل و جامعه بشردوستانه را تشویق می‌کنیم.

گرینفیلد افزود: ما از اسرائیل می‌خواهیم که برای تلاش‌های بشردوستانه گسترده‌تر در غزه سرمایه‌گذاری کند، همانطور که برای دور اول عملیات واکسیناسیون در غزه شاهد آن بودیم.

سفیر آمریکا در ادامه سخنانش در حمایت از اسرائیل و بدون اشاره به جنایات این رژیم گفت: گروگان‌ها باید فورا آزاد شده و نزد خانواده‌های خود بازگردند. یک سال از زمانی که غیرنظامیان غزه بار سنگین یک درگیری وحشتناک را که توسط حماس به راه انداخت، می‌گذرد.

او تاکید کرد: باید تکرار کرد پایان این ناامیدی و ویرانی و برقراری آتش بس به نفع اسرائیلی‌ها، فلسطینی‌ها و غیرنظامیان در هر کشوری در منطقه است.

سفیر دولت بایدن در سازمان ملل گفت: ما از همه اعضای شورای امنیت که بر حماس نفوذ دارند می‌خواهیم به سایرین بپیوندند تا رهبران آن را برای توقف حملات، مصالحه و پذیرش توافق تحت فشار قرار دهند.

او در پایان با تکرار مواضع همیشگی واشنگتن گفت: ما متعهد به راهکار دو کشوری هستیم که به اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها اجازه می‌دهد در صلح و امنیت در کنار یکدیگر زندگی کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین