کد خبر: ۹۳۶۴۵۸
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲

نکونام: استقلال خوب است، اما از بیرون مشکل دارد

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: برد برای هواداران و بازیکنان است و من هیچ کار خاصی نکردم.
نکونام: استقلال خوب است، اما از بیرون مشکل دارد
آفتاب‌‌نیوز :

جواد نکونام پس از پیروزی ۳ بر صفر مقابل الغرافه در نشست خبری حضور پیدا کرد و اظهار داشت: اول از همه به هواداران تبریک می‌گویم و تمام کسانی که در این تعطیلی بازی‌های ملی ما را حمایت کردند و توانستیم از فشاری که متاسفانه یکسری ناآگاه روی تیم گذاشته بودند خارج شویم. به هواداران خوب استقلال که به بزرگی در آسیا مشهور است تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: ما همیشه سعی کردیم به اندازه بزرگی استقلال بازی کنیم. برد برای بازیکنان است. در رختکن هم به آن‌ها گفتم و برد فقط برای آنهاست؛ از سیدحسین تا خط حمله. نمی‌خواهم اسم بیاورم و همه بازیکنان حتی تعویضی‌ها با تمام توان بازی کردند و این برد برای آنهاست.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: من کار خاصی انجام ندادم و فقط مثل یک دوست کنار آن‌ها بودم. آن‌ها نشان دادند جایگاه بالایی در این فوتبال دارند و تیم‌مان و شرایط‌مان با توجه به تغییرات زیادی که داشتیم، بهتر خواهد شد. بازیکنان می‌دانند این تیم شرایط سختی در این چند روز داشت و توانستند به خاطر بزرگی خودشان تیم را جمع کنند و شرایط را خوب رقم بزنند.

نکونام خاطرنشان کرد: از اینکه هواداران خوشحال به خانه می‌روند واقعاً خوشحال هستم. برای هواداران و بازیکنان خوشحال هستم، چون آن‌ها واقعا زحمت کشیدند؛ برخلاف افرادی که مسؤولیت دارند و اقداماتی انجام دادند که دور از شأن باشگاه استقلال بود. دوست ندارم زیاد صحبت کنم، ولی قطعاً در آینده صحبت خواهم کرد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره ترکیب تیمش در این مسابقه، تصریح کرد: ما امسال سعی کردیم بازیکنانی را بگیریم که بتوانیم حداقل در ۲ سیستم از آن‌ها استفاده کنیم. به همین دلیل در هر بازی به یک شکل بازی می‌کنیم. الغرافه قوی بود و باید بازیکنان خط حمله آن‌ها را کنترل می‌کردیم و نیاز بود با ۳ دفاع بازی کنیم. برنامه‌ریزی کرده بودیم و تیم‌مان توانایی بازی با ۲ سیستم را دارد و به همین دلیل نگرانی‌ای نداریم.

وی در خصوص ایجاد همدلی در تیم استقلال اظهار داشت: من را می‌شناسید که واقعیت را می‌گویم و کسی نیستم که الکی حرف بزنم. هواداران از روز اولی که به استقلال آمدم سنگ تمام گذاشتند و تا آخر عمر مدیون‌شان هستم و فراموش نمی‌کنم. چه مدت زمان کوتاهی که برای استقلال بازی کردم و چه الان که هر لحظه احتمال جابه‌جایی مربی هست، حمایتم کردند و امشب خوشحالم که راضی به خانه‌های‌شان رفتند. هر بازی که شروع می‌شود از خدا می‌خواهم شرمنده نشویم. همیشه دوست دارم بازیکنان با تمام توان بازی کنند، چون روزی من هم هوادار بودم و حس آن‌ها را درک می‌کنم. چون آن‌ها کنار ما هستند، وظیفه ما سنگین‌تر است. بازیکنان در کنار هم اتحاد خود را نشان دادند و همیشه به آن‌ها گفته‌ام در آخر بازیکنان و اطرافیان‌شان به آن‌ها کمک می‌کنند، پس در سختی و خوشحالی باید در کنار هم باشند.

نکونام در پاسخ به اینکه آیا استقلال باز هم به بازیکن نیاز دارد یا خیر، گفت: ما اول از همه این مشکل را داریم که بیرون از تیم هنوز کامل نیستیم و باید بیرون از تیم را درست کنیم. مدیر رسانه‌ای، عکاس و فیلمبردار نداریم. من بچه نیستم و این را می‌گویم که هواداران بدانند. آن‌ها مالک و صاحب اصلی این باشگاه هستند. من از اول فصل کمک‌مربی خارجی می‌خواستم و نیاوردند. بدنساز خارجی می‌خواستم و نیاوردند. حتی اگر یک نفر هم به تیمم اضافه نشود مشکلی ندارم، اما بیرون از تیم و از نظر پشتیبانی مشکل داریم. ما کلا حدود ۴۳ - ۴۲ نفر هستیم و بیرون از تیم مشکل داریم. با سمیعی و شهریاری هم صحبت کرده‌ام و امیدوارم مشکلات حل شود. من مشکلی با کار کردن ندارم و فقط می‌خواهم شرایط را برای من فراهم کنند و سپس خواسته داشته باشند. زشت است دستیار و مربی خارجی بخواهم و نیاورند. من با همین بازیکنان کار می‌کنم و مشکلی ندارم. اگر باشگاه بتواند می‌گوییم بازیکن جذب شود، اما در بیرون آشفته هستیم و هنوز کمی کار داریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین