کد خبر: ۹۳۶۴۶۶
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲

شروع لیگ قهرمانان اروپا با ۳۶ تیم/ مدعیان قهرمانی را بشناسید

سه‌شنبه‌شب لیگ قهرمانان اروپا با فرمت جدیدش شروع می‌شود و قدرت‌های برتر قاره سبز برای کسب این جام به رقابت خواهند پرداخت.
شروع لیگ قهرمانان اروپا با ۳۶ تیم/ مدعیان قهرمانی را بشناسید
آفتاب‌‌نیوز :

فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا از سه‌شنبه ۲۷ شهریور شروع می‌شود. اکنون به جای ۳۲ تیم، ۳۶ تیم در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت. هر تیم در این مرحله هشت مسابقه با حریفان مختلف انجام خواهد داد. هشت تیم برتر بلافاصله وارد مرحله بعد می‌شوند.

قبل از شروع فصل جدید این رقابت‌ها با مدعیان قهرمانی بیشتر آشنا شویم:

رئال‌ مادرید

فصل گذشته رئال‌ مادرید در شرایطی عنوان نخست را به دست آورد که کمتر کسی روی این تیم حساب باز کرده بود. پارسال همه نگاه‌ها به منچسترسیتی بود اما پیش‌بینی‌های تحلیلگران به جایی نرسید. مادرید اگرچه بی‌نقص نبود ولی توانست به قهرمانی برسد. تیم آنچلوتی توانست سیتی و بایرن را حذف کند و در فینال بوروسیا دورتموند را شکست دهد و برای پانزدهمین بار قهرمان شود. امسال انتظار می‌رود که قهرمان اسپانیا عملکرد بسیار بهتری در این رقابت‌ها داشته باشد. دلیل آن انتقال کیلیان ام‌باپه به مادرید است.

منچسترسیتی

همشهری‌ها فصل قبل با وجود یک بازی بسیار درخشان و باکیفیت مقابل رئال حذف شدند و حتی به نیمه‌نهایی هم نرسیدند. سیتی در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف رئال مادرید رفت و در ضربات پنالتی باخت. گواردیولا قطعا در فصل جدید به دنبال دومین قهرمانی با سیتی در این رقابت‌هاست. ترکیب سیتی خیلی کم دستخوش تغییر شده است (گوندوغان و ساویو آمدند و فقط آلوارس رفت). این ثبات به سیتی می‌تواند کمک کند تا قهرمان شود. شروع خوب در لیگ برتر (چهار برد از چهار بازی) و قهرمانی در جام خیریه، گواه قدرت سیتی در این فصل است.

بایرن‌ مونیخ

تابستان گذشته بایرن تقریبا ماموریت غیر ممکن را به سرانجام رساند و هری کین را به خدمت گرفت تا نه‌تنها سه‌گانه داخلی را کسب کند که در لیگ قهرمانان نیز موفق باشد. با این حال نتیجه کاملا برعکس بود. تیم توخل در سوپرکاپ از لایپزیگ شکست خورد، توسط ساربروکن (تیم لیگ سومی) از جام حذفی کنار رفت و بوندسلیگا را نیز از دست داد و تنها شانسش لیگ قهرمانان بود اما رئال در نیمه‌نهایی تیم آلمانی را حذف کرد تا بایرن برای اولین بار پس از ۱۲ سال فصل  را بدون جام به پایان ببرد. باید دید ورود ونسان کمپانی می‌تواند دوباره چهره مدعی را به بایرن برگرداند یا خیر.

لیورپول

فصل گذشته بازیکنان لیورپول رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را از خانه‌هایشان تماشا کردند. لیورپول به لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا نکرد و به حضور در لیگ اروپا بسنده کرد. با این حال حتی در دومین تورنمنت مهم باشگاهی هم تیم کلوپ به موفقیت نرسید و مغلوب آتالانتا شد. یورگن کلوپ که ۹ سال هدایت باشگاه را بر عهده داشت، خودش را بازنشسته کرد و آرنه اسلوت هلندی جایش را در آنفیلد گرفت. اسلوت ۴۵ ساله در دوران مربیگری خود تنها دو جام با فاینورد کسب کرد اما سعی خواهد کرد با لیورپول به قهرمانی‌های زیادی از جمله قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا برسد.

اینتر

در سال‌های اخیر خیلی کم درباره موفقیت تیم‌های ایتالیایی در اروپا صحبت شده است. با این حال صعود اینتر به فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۳-۲۰۲۲ و قهرمانی آتالانتا در لیگ اروپا فصل قبل باعث شده است تا دوباره خیلی‌ها به تیم‌های ایتالیایی به چشم مدعی نگاه کنند. نراتزوری درخشان‌ترین و قدرتمندترین نماینده قهرمانی ایتالیاست. بی‌خود نیست که اینتری‌ها در چهار سال اخیر دو بار قهرمان لیگ شده‌اند و فصل قبل با ۱۹ امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم به قهرمانی رسیدند. اینتر بازیکنان باتجربه و ستاره‌های زیادی دارد و لائوتارو مارتینز در صدر این ستاره‌ها آماده است تا تیم را به مراحل پایانی برساند.

بارسلونا

کاتالان‌ها در فصل قبل در لیگا نایب‌قهرمان شدند و در لیگ قهرمانان اروپا مقابل پاری‌سن‌ژرمن شکست خوردند اما برای آن تیم، این نتیجه قابل قبول بود چون در تمام طول فصل حواشی متعددی را تجربه کرد. اکنون وضعیت در بارسلونا در همه زمینه‌ها تثبیت شده است و پدیده‌های لاماسیا در تیم حضور فعالی دارند و می‌خواهند به تیم کمک کنند تا بعد از سال‌ها در لیگ قهرمانان قهرمان شود. خرید یکی از بهترین بازیکنان یورو یعنی دنی اولمو، حتی با در نظر گرفتن از دست دادن ایلکای گوندوغان، بارسا را هجومی‌تر از قبل کرده است. از این تیم می‌توان انتظار هر چیزی داشت و با کمی شانس می‌تواند حتی به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا هم برسد.

آرسنال

در سال‌های اخیر لندنی‌ها به خاطر کسب مقام چهارم همیشگی‌شان در لیگ برتر سوژه بودند اما حالا دیگر هیچکس جرات نمی‌کند به آنها پوزخند بزند. آرسنال یکی از تیم‌های باثبات لیگ برتر انگلیس است که منچسترسیتی را در دو فصل اخیر نگران نگه داشته است. مایکل آرتتا یک تیم بسیار خوب تشکیل داده و آن را تقویت کرده و اکنون این تیم قادر به کارهای زیادی است.

برنامه هفته نخست لیگ قهرمانان اروپا:

سه‌شنبه ۲۷ شهریور

یانگ بویز سوئیس - استون ویلا 
یوونتوس - پی اس وی آیندهوون
 میلان - لیورپول
بایرن مونیخ - دیناموکیف
رئال مادرید - اشتوتگارت
اسپورتینگ پرتغال - لیل

چهارشنبه ۲۸ شهریور

اسپارتا پراگ - اف سی سالزبورگ
بولونیا -  شاختار دونتسک
سلتیک  - اسلوان براتیسلاوا
کلوب بروژ - بروسیا دورتموند
منچسترسیتی -  اینتر
پاری سن ژرمن - ژیرونا 

پنجشنبه ۲۹ شهریور

فاینورد - بایر لورکوزن
ستاره‌سرخ - بنفیکا
موناکو - بارسلونا
آتالانتا - آرسنال
اتلتیکو مادرید - لایپزیگ
اشتورم‌گراتس - برست

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین