کد خبر: ۹۳۶۵۶۴
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶

ارسال بسته‌های مشکوک برای مقامات انتخاباتی در آمریکا

تارنمای آمریکایی نوشت: بسته‌های مشکوک برای مقامات ایالتی و انتخاباتی در دست‌کم ۵ ایالت این کشور ارسال شده است.
ارسال بسته‌های مشکوک برای مقامات انتخاباتی در آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

تارنمای هیل افزود: بسته‌هایی با محتویات پودرمانند برای مقامات ایالتی و انتخاباتی در نبراسکا، تنسی، وایومینگ، اوکالاهاما و آیوا ارسال شده است.

این رسانه آمریکایی با استناد بر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت، درباره این که بسته‌ها محتوی مواد خطرناک بوده اند گزارشی منتشر نشده و پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) و دفتر خدمات پستی در این کشور تایید کرده اند که در حال تحقیقات در این زمینه هستند.

در بیشتر موارد، به نظر می‌رسد مواد موجود در بسته‌ها بی خطر هستند. مقامات در اوکالاهاما به این نتیجه رسیده اند که مواد ارسالی برای دفتر انتخاباتی در این ایالت حاوی آرد بوده است. در نبراسکا مواد مورد آزمایش قرار گرفته و بی خطر بودن آن‌ها ثابت شده است.

در ایالت‌های دیگر هنوز معلوم نیست که آزمایش محتویات داخل بسته‌ها به پایان رسیده است یا خیر. در آیوا بر اساس پروتکل‌های موجود، ساختمان ۶ طبقه دفتر ایالتی تخلیه شده است. در ایلت وایومنیگ نیز از کارکنان خواسته شده به خانه‌های خود برگردند و محتویات ماده سفید ارسال شده به دفتر ایالتی این ایالت در حال بررسی است.

گزارش‌های محلی به نقل از سخنگوی آتش نشانی توپکا در کانزاس عنوان کردند که دو بسته کشف شده است که یکی از آن‌ها برای وزیر ایالت و دیگری برای دادستان کل ارسال شده که باعث «تخلیه احتیاطی» محل به منظور انجام آزمایشات بیشتر شده است.

این دومین بار در سال گذشته است که بسته‌های مشکوک به مقامات انتخاباتی در آمریکا ارسال می‌شوند. نوامبر گذشته، نامه‌های مشکوکی به ادارات انتخابات و ساختمان‌های دولتی در دست کم ۶ ایالت آمریکا ارسال شد. برخی از نامه‌ها حاوی ماده فنتانیل بودند و برخی دیگر سمی نبودند. با وجود سمی نبودن محتوای نامه‌های مشکوک، شمارش آرا را در برخی از انتخابات محلی را به تاخیر انداخت.

هیل نوشت: بسته‌های مشکوک کمتر از دو ماه مانده تا انتخاباتی که به نظر جنجال برانگیز می‌رسد، ارسال شده اند. به دنبال موجی از ارعاب علیه کارکنان انتخاباتی در سال ۲۰۲۰ و بعد از آن، مقامات اقداماتی را در سراسر کشور برای افزایش امنیت ساختمان‌های انتخاباتی و افزایش محافظت از کارکنان آن‌ها بکار بسته اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین