کد خبر: ۹۳۶۵۶۷
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰

طرح پلیس راهور تهران برای ترافیک اول مهر

اواخر شهریور تا نیمه ماه مهر هر سال تبدیل به کابوسی برای کسانی می‌شود که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند.
طرح پلیس راهور تهران برای ترافیک اول مهر
آفتاب‌‌نیوز :

سه ترک سوار موتور شده بودند که یک تصادف مرگبار، جان دو تن از آن‌ها را گرفت. جان پدر و یکی از دخترها. هیچ‌کدام کلاه ایمنی نداشتند و در راه مدرس بودند. حالا پلیس نگران است که با رسیدن سال تحصیلی جدید دوباره چنین اتفاقات مرگباری رخ بدهد. برای همین می‌خواهد کلاه ایمنی رایگان به خانواده‌های موتورسوار بدهد.

اما فقط این نیست؛ اواخر شهریور تا نیمه ماه مهر هر سال تبدیل به کابوسی برای کسانی می‌شود که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند. به خصوص شهر تهران. معمولا تهرانی‌ها درباره‌اش این‌طور حرف می‌زنند: ترافیک مرگبار در راه است.

اما با آغاز مهر، این فروشگاه‌ها نیستند که باعث انسداد مسیرها می‌شوند. مدرسه‌ها ترافیک تهران را تبدیل به یک گره کور می‌کنند. برای آن‌که این اتفاق نیافتد، طی سال‌های گذشته با شناورسازی حضور دانش‌آموزان در مدارس تا اندازه‌ای از بار ترافیکی صبح تهران کاسته شد، اما صد در صد مفید نبود. شناورسازی کارمندان اداره‌ها هم تا اندازه‌ای کمک کرد اما هنوز صبح روز کاری در تهران، پر ترافیک و شلوغ است. حالا پلیس می‌گوید، گلوگاه‌های مهم ترافیکی را شناسایی کرده و برای آن برنامه دارد.

در طول سال، یکی از موارد انسداد راه‌ها، کامیون‌های حمل مواد غذایی برای سوپرمارکت‌ها یا حمل اسباب منزل و حتی حمل بتون است. حالا پلیس برای آن‌ها هم برنامه‌ریزی کرده و قصد دارد ممنوعیت‌هایی را تا ۱۵ مهر برای آن ها اعمال کند.

پلیس اعلام کرده که در ساعات اعلام شده اگر این وسایل نقلیه در خیابان‌ها دیده شوند، از ادامه حرکت آن‌ها جلوگیری می‌شود. البته این موضوع شامل حال عملیات عمرانی در سطح شهر هم می‌شوند. تا ۱۵ مهر آن‌ها هم ممنوعیت‌هایی دارند. ولی یکی از مهمترین کارهای پلیس در مهر امسال، ساماندهی سرویس مدارس است. موضوعی که مسئولیت آن بر عهده تاکسیرانی و شهرداری تهران است اما پلیس می‌خواهد نظارت نهایی و کاملی داشته باشد.

۴۰ تیم پلیس ویژه نظارت بر عملکرد سرویس‌های مدارس در مقابل مدارس و حتی سطح شهر حضور خواهند داشت تا کسانی که مسئولیت حمل دانش‌آموزان را بر عهده دارند، نه تنها به درستی که کاملا قانونی کارشان را انجام بدهند. پلیس قول داده تا در سال ۱۴۰۳ تهرانی‌ها، مهر متفاوتی را تجربه کنند. هرچند این کار بدون همکاری شهروندان تهرانی، ممکن نخواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین