کد خبر: ۹۳۶۶۰۳
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰

ثبات طلای جهانی بعد از رکوردی دیگری

قیمت طلا امروز سه‌شنبه (۱۷ سپتامبر) ثابت ماند تا نزدیک به رکورد‌های ثبت شده در جلسه قبل باشد، زیرا بازار‌ها شروع یک چرخه کاهش قیمت در ایالات متحده را پیش‌بینی می‌کنند و انتظار می‌رود که با کاهش بیش از حد نرخ آغاز شود.
ثبات طلای جهانی بعد از رکوردی دیگری
آفتاب‌‌نیوز :

هر اونس طلا در ۲۵۸۲ دلار و ۸۴ سنت ثابت بود. طلا روز دوشنبه به رکورد ۲۵۸۹ دلار و ۵۹ سنت رسید. معاملات آتی طلای آمریکا نیز در ۲۶۰۹ دلار و ۹۰ سنت ثابت ماند.

تمرکز در این هفته به فدرال رزرو ایالات‌متحده معطوف خواهد شد که انتظار می‌رود حداقل ۲۵ واحد کاهش نرخ بهره را در پایان نشست سیاست‌گذاری خود در سپتامبر در روز چهارشنبه اعلام کنند. در حال حاضر بازار‌ها با احتمال ۶۲ درصد کاهش ۵۰ واحدی در پایان نشست دو روزه قیمت‌گذاری می‌کنند که در مقابل ۴۳ درصد در روز جمعه است.

شمش با بازده صفر در میان نرخ بهره پایین‌تر و آشفتگی ژئوپلیتیکی سرمایه‌گذاری ترجیحی است.

بازار‌ها همچنین بر داده‌های خرده‌فروشی ایالات‌متحده تمرکز خواهند کرد. در همین حال، دلار آمریکا در جلسه قبل به پایین‌ترین حد دو هفته‌ای کاهش یافت و طلای دلاری را برای سایر دارندگان ارز ارزان‌تر کرد.

انتظار می‌رود بانک ژاپن در هفته آینده سیاست پولی خود را ثابت نگه دارد، اما نشان می‌دهد که افزایش بیشتر نرخ بهره در راه است و پیشرفت اقتصاد در حفظ تورم را در حدود هدف ۲ درصدی خود نشان می‌دهد.

سرمایه‌گذاران همچنین اخبار سوء قصد دوم دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا را مورد توجه قرار دادند. بی ثباتی سیاسی اغلب از قیمت طلا حمایت می‌کند، زیرا سرمایه گذاران به دنبال ایمنی این فلز گرانبها در شرایط ناپایدار یا غیرقابل پیش‌بینی هستند.

اس‌پی‌دی‌آرگلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن روز دوشنبه ۰.۲۰ درصد افزایش یافت و به ۸۷۲.۲۳ تن رسید.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۳۰.۷۰ دلار رسید، پلاتین ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۹۸۴ دلار و ۸۱ سنت رسید و پالادیوم ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۰۸۰ دلار و ۷۸ سنت رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین