کد خبر: ۹۳۶۷۴۶
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷

واکنش سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به اظهارات مسعود پزشکیان

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور اسلامی ایران بار دیگر تکرار کرد که ما بر اساس رفتار مقامات ایران قضاوت می کنیم نه اظهاراتشان.
واکنش سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به اظهارات مسعود پزشکیان
آفتاب‌‌نیوز :

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی این مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگاری بیان کرد که از او درباره اظهارات مسعود پزشکیان رئیس جمهوری ایران پرسید و گفت که پزشکیان گفته است ما با آمریکایی‌ها برادریم و آن‌ها باید دشمنی با ایران را خاتمه دهند و آمریکایی‌ها باید حسن نیت خود را در عمل نشان دهند. آیا شما در این باره نظری دارید؟

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا در پاسخ گفت: قطعا ما با مردم ایران رتباطات گسترده‌ای داریم و جامعه بزرگی از ایرانیان در آمریکا زندگی می‌کنند که به نظر ما این اتفاق بسیار بزرگی است.

میلر افزود: ما بر اساس عملکرد حکومت ایران قضاوت می‌کنیم نه اظهارات آنها. این برادری باید در عملکرد نشان داده شود نه در گفتارشان. اگر آن‌ها می‌خواهند برادری با آمریکا یا سایر کشور‌ها در جهان نشان دهند باید حمایت از گروه‌های ترروریستی و تشدید فعالیت‌های هسته‌ای خود را متوقف کنند و از انتقال موشک به روسیه جلوگیری و حقوق بشر را رعایت کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین درباره انفجار‌های روز سه شنبه لبنان بدون محکوم کردن این حملات مدعی شد: «از ایران می‌خواهیم تا از هیچ حادثه‌ای برای ایجاد بی‌ثباتی بیشتر و افزایش تنش‌ها در منطقه سوء استفاده نکند.»

به گزارش ایرنا، مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران در نخستین نشست خبری خود درباره سفر قریب الوقوع خود به نیویورک برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: در حال برنامه ریزی سفر آمریکا هستیم و باید خود را برای حضور موثر در این نشست آماده کنیم تا بتوانیم از حقوق مردم کشورمان دفاع کنیم. چرا که ما صلح طلب هستیم نه جنگ طلب.

رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال دیدارش با رئیس جمهور آمریکا، تصریح کرد: آن‌ها باید برادری خود را ثابت کنند تا ببینیم به تعهداتشان پای بند هستند یا نه؛ چون آن‌ها همه راه‌ها را بر روی ما بسته‌اند.

پزشکیان تاکید کرد: آمریکایی‌ها باید نشان دهند که با ما دشمنی ندارند؛ ما دور کشور آن‌ها پایگاه نزدیم و آن‌ها را تحریم نکردیم. بلکه ما با آمریکا برادریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین