کد خبر: ۹۳۶۷۵۰
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۹

راشاتودی: موساد در هزاران پیجر مواد منفجره گذاشته بود

شبکه «راشاتودی» بامداد چهارشنبه گزارش داد که گفته می‌شود یگان‌های موساد هزاران پیجر آلوده به مواد منفجره را در لبنان پخش کرده بودند.
راشاتودی: موساد در هزاران پیجر مواد منفجره گذاشته بود
آفتاب‌‌نیوز :

باوجود مشخص نشدن رسمی دلیل فنی انفجار چند هزار پیجر در دست شهروندان لبنانی در روز سه‌شنبه، برخی گزارش‌ها از خرابکاری موساد در این دستگاه‌ها حکایت دارد.

شبکه «راشاتودی» بامداد چهارشنبه به نقل از گزارش‌هایی که هنوز تأییدنشده‌اند، خبر داد: «یگان‌های موساد به کار گذاشتن مواد منفجره در هزاران پیجر، قبل از پخش کردن آن‌ها در بین مردم لبنان متهم شده‌اند».

در گزارش راشاتودی آمده است: «ظاهراً آن‌ها از روش ارسال پیام‌های انبوه به پیجر‌ها برای داغ‌کردن باتری آن استفاده کردند که سپس این حرارت باعث انفجار مواد منفجره پلاستیکی داخل آن‌ها شده است».

طبق این گزارش، سه نوع پیجر در این عملیات مورد هدف قرار گرفتند که شامل مدل‌های Motorola LX۲، Teletrim و Gold Apollo Rugged Pager AR۹۲۴ هستند.

راشاتودی همچنین اضافه کرد: «این پیجر‌ها هنوز به‌طور گسترده در بین غیرنظامیان در لبنان، در مکان‌هایی که شبکه‌های تلفن همراه به دلایل مختلف چندان رایج نیستند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

منابع مطلع می‌گویند که نخست‌وزیر و کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در نشستی که اخیراً داشتند عملیات انفجار پیجر‌ها در لبنان را تصویب کردند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین