کد خبر: ۹۳۶۸۴۴
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸

بررسی بحران آب و کیفیت نان در کمیسیون اصل ۹۰

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ از بررسی وضعیت کیفیت نان و بحران آب در جلسه این کمیسیون خبر داد و گفت که کمیسیون اصل ۹۰ جلسات مستمری با وزارت نیرو برای رسیدن به راهکار مناسبی در جهت مدیریت بحران آب و مدیریت آب‌های سطحی و آب‌های زیرزمینی کشور و مشکل ناترازی در حوزه آب و برق برگزار می‌کند.
بررسی بحران آب و کیفیت نان در کمیسیون اصل ۹۰
آفتاب‌‌نیوز :

علی کشوری با اشاره به بررسی موضوع افزایش کیفیت نان و کاهش ضایعات نان در جلسه کمیسیون اصل ۹۰، گفت: این جلسه با حضور نمایندگانی از وزارت‌خانه‌های بهداشت و درمان و کشاورزی و سازمان استاندارد برای اقدامات صورت گرفته در افزایش کیفیت نان و پیشرفت‌های حاصل شده و عملکرد دستگاه‌ها درباره زنجیره ارزش نان برگزار شد که گزارشی درخصوص کیفیت نان و راهکار‌های کاهش ضایعات نان مطرح کردند.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد تا یک ماه آینده دستگاه‌های ذی‌ربط گزارشی درباره فرآیند نم‌زنی گندم به کمیسیون ارائه کنند و تا آن زمان روال به گونه‌ای پیش رود که دیگر آردی نداشته باشیم که سبوس گیری آن بالای ۱۲ درصد باشد؛ باید آرد‌ها زیر ۱۲ درصد سبوس گیری شود.

کشوری اضافه کرد: باید تمامی این موارد در یک ماه آینده محقق شده و گزارش آن توسط دستگاه‌های مکلف به کمیسیون اصل نود مجلس ارائه شود. علاوه بر این تعیین نرخ نان نیز براساس سبوس گیری باشد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ با اشاره به حضور وزیر نیرو در جلسه این کمیسیون برای بررسی موضوع بحران آب و بحران مدیریت آب‌های کشور، گفت: ابتدا کارگروه بازرسی کمیسیون اصل ۹۰ گزارشی ارائه کرد. گزارش این کارگروه که در وزارت نیرو مستقر است، ناظر به بحران در مدیریت آب‌های سطحی و آسیب شناسی عملکرد وزارت نیرو در بخش آب‌های زیرزمینی بود.

کشوری با اشاره به بررسی دلایل عدم اختصاص درآمد ماده ۱۶ قانون جهش تولید دانش بنیان درباره حمایت از صنعت برق کشور، گفت: علی آبادی وزیر نیرو نیز گزارشی ارائه کرد مبنی براینکه در حوزه مدیریت آب‌های سطحی و آب‌های زیرزمینی دچار مشکل هستیم. حتی اگر بخواهیم آمایش سرزمینی را انجام دهیم، در نقاطی مانند استان‌های شمالی که بارش‌های بیشتری داریم نیز دچار بحران آب هستیم. در این شرایط در استان‌های شمالی شاهد ناترازی در حوزه آب و برق هستیم. البته در استان‌هایی که کمبود بارش دارند این ناترازی بیشتر دیده می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: مقرر شد جلسات کمیسیون اصل ۹۰ با وزارت نیرو به صورت مستمر تشکیل شود تا به یک راهکار مناسبی در جهت مدیریت بحران آب و مدیریت آب‌های سطحی و آب‌های زیرزمینی کشور و مشکل ناترازی در حوزه آب و برق برسیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین