کد خبر: ۹۳۶۸۹۶
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲

پزشکیان: حادثه تروریستی لبنان مایه شرمساری غربی‌ها و آمریکایی‌ها است

رئیس‌جمهور با اشاره به وقایع روز گذشته در لبنان، چنین رخدادی را مایه شرمساری کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکایی‌ها دانست که از هیچ امکانی برای پیشبرد اهداف غیرانسانی خود فروگذار نمی‌کنند.
پزشکیان: حادثه تروریستی لبنان مایه شرمساری غربی‌ها و آمریکایی‌ها است
آفتاب‌‌نیوز :

مسعود پزشکیان صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت با اشاره به وقایع روز گذشته در لبنان، چنین رخدادی را مایه شرمساری کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکایی‌ها دانست که از هیچ امکانی برای پیشبرد اهداف غیرانسانی خود فروگذار نمی‌کنند و تصریح کرد: اینکه از ابزارهایی که به شکل مرسوم برای ارتقای آسایش و رفاه حال بشر ساخته شده‌اند، به‌عنوان ابزار ترور و نابودی علیه کسانی که نگاه آنها با ما همسو نیست، استفاده شود، گواه سقوط انسانیت و غلبه خوی وحشی‌گری و جنایت‌پیشگی است.

رئیس‌جمهور افزود: این رخداد یکبار دیگر نشان داد که کشورهای غربی و آمریکایی‌ها اگر چه در ظاهر ادعا می‌کنند که به دنبال برقراری آتش‌بس هستند، اما در عمل تمام‌قد از جنایت، کشتار و ترورهای کور رژیم صهیونیستی، حمایت می‌کنند. علاج اصلاح این وضعیت و قطع زنجیره ظلم و جنایات رژیم صهیونیستی و حامیانش علیه فلسطینیان مظلوم و جهان اسلام، وحدت و انسجام مسلمانان و کشورهای اسلامی است.

پزشکیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رای اعتماد اعضای هیئت دولت به یدالله رحمانی، به‌عنوان استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد و آرش زره‌تن لهونی، به‌عنوان استاندار جدید کردستان، ضمن آرزوی موفقیت برای آنان اظهار داشت: هم‌زمانی انتخاب آقای زره‌تن به اولین استاندار اهل تسنن کشور با هفته وحدت، فرصت بسیار ارزشمندی برای تقویت وحدت، انسجام و وفاق در کشور است.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به ظرفیت‌های ناب منطقه اورامانات و نیز کهگیلویه و بویراحمد به‌خصوص در زمینه گردشگری افزود: ظرفیت‌های بعضاً بکر و دست‌نخورده این بخش از کشور، به‌خصوص در استان کردستان که با اقلیم کردستان عراق نیز هم‌مرز است، باتوجه‌به اعلام آمادگی و اشتیاق آنها برای گسترش همکاری‌ها با ایران، فرصت بزرگ و بی‌نظیری را پیش‌روی این مناطق قرار داده تا بتوانیم ضمن تقویت وفاق و انسجام، با ایجاد رونق و اشتغال در این استان‌ها معضل بیکاری و کولبری را نیز رفع کنیم.

پزشکیان ادامه داد: ما ادعا نمی‌کنیم که عملکرد ما بی‌عیب است، اما همه تلاش خود را برای عمل به شعارها و وعده‌ها به کار گرفته‌ایم و در این راستا انتخاب آقای زره‌تن، حضور زنان در مناصب مدیریتی و انتخاب مسئول اهل‌سنت برای معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری، گواه صدق ادعای دولت برای به‌کارگرفتن توانمندترین افراد فارغ از وابستگی‌های جناحی و مذهب، جنسیت، قومیت و نژاد است.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به فرارسیدن روز شعر و ادب فارسی، یاد استاد شهریار شاعر بزرگ کشور را گرامی داشت و بخش‌هایی از شعر «همای رحمت» را در جلسه قرائت کرد.
در جلسه امروز هیئت دولت همچنین وزیر امور خارجه گزارشی از جنایت جدید رژیم صهیونیستی ارائه کرد و گفت که صبح امروز گروهی از متخصصین و جراحان و پرستاران ایرانی برای کمک به مجروحان این رخداد به لبنان اعزام شده‌اند.

وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده برای اجرای دستور رئیس‌جمهور در راستای بررسی وضعیت دانشگاهیانی که برای ادامه تحصیل یا تدریس دچار مشکل شده بودند و اصلاح آیین‌نامه انضباطی ارائه کردند.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز گزارشی از آخرین وضعیت نشست زمین در مناطق مختلف کشور و اقدامات ضروری در این‌ ارتباط ارائه کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین