کد خبر: ۹۳۶۹۱۰
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۲

افزایش تلفات طوفان یاگی به بیش از ۶۰۰ نفر؛ میانمار همچنان درگیر سیل

یونیسف چهارشنبه خبر داد که طوفان یاگی در شرق آسیا بر زندگی بالغ بر ۶ میلیون کودک اثر گذاشته است.
افزایش تلفات طوفان یاگی به بیش از ۶۰۰ نفر؛ میانمار همچنان درگیر سیل
آفتاب‌‌نیوز :

طوفان یاگی منجر به وقوع سیل‌های شدید و رانش زمین در میانمار شده است و جان ۲۳۶ نفر را گرفته است. بالغ بر ۷۷ تن دیگر همچنان مفقود هستند و احتمال افزایش آمار تلفات وجود دارد. رویترز آمار کشته‌شدگان را ۲۹۱ نفر اعلام کرد.

بزرگترین طوفان سال قاره آسیا پس پنج کشور ویتنام، چین، لائوس، تایلند و میانمار را درنوردیده است. منابع خبری تلفات کلی طوفان را ۶۰۳ نفر اعلام کردند.

با وجود گذشت بالغ بر ۲ هفته از آغاز طوفان یاگی، این طوفان همچنان از بین نرفته و زندگی بسیاری از مردم میانمار را مختل کرده است. بیش از ۳۰۰ هزار نفر در این کشور مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

به گزارش بی‌بی‌سی، سازمان ملل هشدار داد که حدود نیم میلیون نفر در میانمار نیازمند غذا، آب آشامیدنی، پوشاک و سرپناه هستند. بیش از ۲۴۰ هزار هکتار از مراتع کشاورزی این کشور از بین رفته است و چند روستا تقریباً به طور کامل زیر آب رفتند.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که طوفان یاگی بر زندگی بالغ بر ۶ میلیون کودک در شرق آسیا اثر گذاشته است و دسترسی آن‌ها به آب آشامیدنی، غذا، سرپناه، مراقبت‌های پزشکی و تحصیل را مختل کرده است.

به گزارش آناتولی، تنها در ویتنام ۳۵۰ نفر به دلیل وقوع حوادث مختلف مرتبط با طوفان جان باختند. مقامات رسمی خسارت طوفان یاگی در ویتنام را ۱.۶ میلیارد دلار برآورد کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین