کد خبر: ۹۳۶۹۷۲
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۴
در حال تکمیل...

تکرار انفجار تجهیزات الکترونیکی در لبنان؛ صدها کشته و مجروح تاکنون

چندین انفجار در داخل منازل و دفاتر اداری در بیروت و سایر مناطق لبنان رخ داده که ناشی از انفجار تجهیزات الکترونیکی بوده است.
تکرار انفجار تجهیزات الکترونیکی در لبنان؛ صدها کشته و مجروح تاکنون
آفتاب‌‌نیوز :

 دقایقی قبل حادثه امنیتی جدیدی در این شهر رخ داد که براساس اطلاعات اولیه ناشی از انفجار تجهیزات الکترونیکی و بی سیم همچون لپ تاپ‌ها، رادیوها، رایانه‌ها در سطح شهر از جمله منازل مسکونی و دفاتر اداری بوده است.

این تجهیزات الکترونیکی منفجر شده غیر از پیجر‌هایی است که روز گذشته در شهر بیروت منفجر شدند و منجر به کشته شدن ۱۱ نفر و زخمی شدن ۲۸۰۰ تن شده بود. درپی این حادثه کادر درمان بیروت درحالات آماده باش قرار گرفته و امدادگران به مناطق انفجار اعزام شده اند.

لبنان آماج حملات تروریستی 

به نوشته تسنیم، همزمان منابع رسانه‌ای گزارش داده اند که انفجاری تروریستی در مراسم تشییع شهدای در ضاحیه بیروت رخ داده که براساس گزارش منابع غیررسمی دستکم ۶ نفر جان باخته و ده‌ها نفر نیز زخمی شده اند. همچنین گزارش‌هایی از وقوع ۹ انفجار در شهر‌های دیگر لبنان همچون صیدا، بعلبک و بقاع در رسانه و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، ولی هنوز اطلاعات دقیقی درخصوص تلفات این حملات تروریستی در دسترس نیست. 

وزارت بهداشت لبنان دقایقی قبل گزارش داد که تاکنون یک نفر شهید و صد تن دیگر نیز مجروح شده اند، ولی این آمار اولیه است و احتمالا بر تعداد جانبختگان و مجروحان افزوده خواهد شد. 

همچنین فیلم‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حاکی از آن است که صدای انفجار‌های متعددی از داخل منازل مسکونی شنیده می‌شود و همچنین فیلم‌هایی از آتش سوزی در موبایل فروشی‌ها و مراکز فروش لوازم الکترونیکی انتشار یافته است.

انفجار دستگاه‌های حضور و غیاب در لبنان

به نوشته فارس، منابع لبنانی می‌گویند حتی دستگاه‌های اثرانگشت (حضور و غیاب) نیز در این کشور منفجر شده‌اند.

 حملۀ به خودروهای یونیفل

بعد از حوادث امروز، برخی از مردم لبنان به خودروهای نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب این کشور حمله کردند.

‌اطلاعات جدید دربارۀ نحوۀ انفجار پیجرها در لبنان

منابع آگاه امنیتی در گفت‌وگو با المیادین: دستگاه‌های «پیجر» منفجرشده در لبنان، از منبع [تولیدکننده] از طریق ریزتراشه «آی‌سی» مورد استفاده در این دستگاه‌ها، به مواد منفجره آلوده شده بودند.

مواد منفجره جاسازی‌شده در این دستگاه‌ها، در هیچ بازرسی از طریق دستگاه‌های متعارف و موجود، شناسایی نمی‌شود و امکان شناسایی و کشف آن‌ها با دستگاه‌های موجود در کشورهای مختلف و فرودگاه‌ها میسر نیست.

سرویس‌های جاسوسی موساد و امان اسرائیل در پشت پرده این حمله قرار دارند. انفجار با یک فناوری پیشرفته و پس از ارسال یک پیام به دستگاه‌های پیجر آلوده به مواد منفجره، صورت گرفته است. لذا باتری پیجرها عامل انفجار نبوده، بلکه ماده لیتیوم باتری‌ها هنگام دریافت پیام انفجار، عامل منفجر شدن این دستگاه‌ها بود.

دستگاه‌های خاموش و دستگاه‌هایی که در مناطقی بودند که امکان ارسال پیام به آن‌ها وجود نداشت، مانند دستگاه‌های قدیمی، سالم مانده و منفجر نشده‌ است. لذا مادۀ انفجاری جاسازی‌شده، به‌منظور کشتن و قتل استفاده شده است.

تنها ۴ ثانیه پس از شنیده شدن صدای رسیدن پیام، دستگاه منفجر شده است چه برای فردی که پیام را باز کرده و چه کسی که آن را باز نکرده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین