کد خبر: ۹۳۷۹۱۷
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲
تولید کاهش یافت

زهر بی برقی بر تن فولاد

تولید فولاد در ۵ ماهه امسال با افت ۵.۴ درصدی مواجه شده که عمده دلیل این کاهش تولید ناشی از محدودیت‌های برقی است.
زهر بی برقی بر تن فولاد
آفتاب‌‌نیوز :

محدودیت‌های برقی در فصل گرم سال صنایع را با دشواری‌های زیادی مواجه کرد؛ از جمله این صنایع باید به صنعت فولاد اشاره کرد که در ۵ ماهه امسال با افت تولید مواجه شده است. آنطور که فعالان این صنعت می‌گویند عمده دلیل کاهش تولید فولاد دقیقاً به قطعی‌های گاه و بیگاه برق برمی گردد.

بر همین اساس، بررسی آخرین آمار مربوط به صنعت فولادسازی نشان می‌دهد که در ۵ ماه نخست سال جاری، ۴ میلیون و ۹۱۹ هزار تن مقاطع طویل فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی و سایر مقاطع تولید شده که نسبت به ۵ میلیون و ۴۰۴ هزار تن تولیدی طی ۵ ماهه نخست پارسال، کاهش ۹ درصدی را تجربه کرده است.

در این بازه زمانی ۴ میلیون و ۲۴۹ هزار تن مقاطع تخت فولادی تولید شده که نسبت به مدت مشابه پارسال که ۴ میلیون و ۲۱ هزار تن تولید شده بود، ۵.۷ درصد رشد را تجربه کرده است.

در مجموع طی ۵ ماهه امسال ۹ میلیون و ۱۶۸ هزار تن محصولات فولادی تولید شده که نسبت به مدت مشابه پارسال (۹ میلیون و ۴۲۵ هزار تن) افت ۲.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین در بخش مربوط به شمش فولاد (فولاد میانی شامل اسلب و بیلت و بلوم) نیز شاهد تولید ۱۲ میلیون و ۱۶۸ هزار تن محصول بوده‌ایم که نسبت به مدت مشابه پارسال (۱۲ میلیون و ۸۶۹ هزار تن) افت ۵.۴ درصدی یافته است.

تولید آهن اسفنجی و کنسانتره سنگ آهن، اما افزایش یافته و به ترتیب رشد‌های ۱۱.۶ درصد و ۹.۶ درصد برای این محصولات ثبت شده است.

تولید گندله سنگ آهن نیز با کاهش ۲ درصدی از ۲۷ میلیون و ۶۳۰ هزار تن در ۵ ماهه پارسال به ۲۷ میلیون و ۷ هزار تن در ۵ ماهه امسال رسیده است.

زهر بی برقی بر تن فولاد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین