کد خبر: ۹۳۸۰۹۳
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۵

مقامات نظام جلوی ظلم و بی‌عدالتی صداوسیما را بگیرند

دبیرکل حزب جمهوریت معتقد است رویه صداوسیما ضد ملی شده و با پول بیت‌المال علیه ملت برنامه ‌می‌سازد.
مقامات نظام جلوی ظلم و بی‌عدالتی صداوسیما را بگیرند
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌السلام رسول منتجب‌نیا دبیرکل حزب جمهوریت درباره برنامه‌ها و حواشی اخیر مرتبط با صداوسیما گفت: این که در کشور ما اختلاف نظر، رویکرد‌ها و سلایق مختلفی وجود دارد، امر غیرقابل انکاری است. در نظامی که بر پایه جمهوریت و مردم سالاری است، جناح‌ها و افراد مختلف باید بتوانند اظهار نظر و دیدگاه‌هایشان را مطرح کنند؛ ولی این شرایط باید برای تمام گروه‌ها وجود داشته باشد.

صداوسیما یک اقلیت معدودی که امام خمینی و رهبر انقلاب را قبول ندارند، به عرش می‌برد. چرا این صداوسیما میلیارد‌ها تومان از جیب مردم بودجه می‌گیرد، اما بر علیه ملت است. معتقدم این صداوسیما، میلی که سهل است، ضد ملی شده است.
بیشتر بخوانید:

توهین مستقیم به رئیس‌جمهور از تریبون صداوسیمای ملی: شرم‌مان می‌آید بگوییم پزشکیان رئیس جمهورمان است!

وی با بیان اینکه «اساس و پایه این آزادی‌ها می‌بایست عدالت باشد» تصریح کرد: از سویی یک جناح، کاملا آزاد و دارای امکانات وسیع است و احدی حق تذکر به آن‌ها را ندارد؛ و از سوی دیگر یک جناح در مظلومیت قرار بگیرد و امکانات و اختیاری نداشته باشد. قوه قضاییه و دستگاه‌های نظارتی باید مطابق با جمهوریت و اسلامیت و عادلانه نسبت به جناح‌ها رفتار کنند. اگر یک گروه در امنیت کامل و گروه دیگر مورد تعقیب قرار گیرد، این رویه عین ظلم خواهد بود.

این که در کشور ما اختلاف نظر، رویکرد‌ها و سلایق مختلفی وجود دارد، امر غیرقابل انکاری است. در نظامی که بر پایه جمهوریت و مردم سالاری است، جناح‌ها و افراد مختلف باید بتوانند اظهار نظر و دیدگاه‌هایشان را مطرح کنند؛ ولی این شرایط باید برای تمام گروه‌ها وجود داشته باشد.
دبیرکل حزب جمهوریت خاطرنشان کرد: نباید در جمهوری اسلامی ظلم داشته باشیم؛ اصلا انقلاب صورت گرفت تا ظلم‌ها برداشته شود. بعضا شاهد هستیم که افراد در صداوسیما و برخی از رسانه‌ها هر برچسب و حرف زشتی را به گروه مقابل نسبت می‌دهند؛ از مقامات نظام تقاضا می‌کنم جلوی این ظلم و بی‌عدالتی را بگیرند و سکوت نکنند.

از سویی یک جناح، کاملا آزاد و دارای امکانات وسیع است و احدی حق تذکر به آن‌ها را ندارد؛ و از سوی دیگر یک جناح در مظلومیت قرار بگیرد و امکانات و اختیاری نداشته باشد. قوه قضاییه و دستگاه‌های نظارتی باید مطابق با جمهوریت و اسلامیت و عادلانه نسبت به جناح‌ها رفتار کنند. اگر یک گروه در امنیت کامل و گروه دیگر مورد تعقیب قرار گیرد، این رویه عین ظلم خواهد بود.

منتجب‌نیا با تاکید بر این که مسیر صداوسیما از محوریت ملی بودن خارج شده است، متذکر شد: به‌نظر می‌رسد یک جریان سیاسی با رویکرد‌های خاص صداوسیما را مدیریت می‌کنند؛ هرچه می‌خواهند می‌گویند، تهمت می‌زنند، حرف‌های نامشروع می‌گویند و فیلم و مستند یک سویه می‌سازند.

بعضا شاهد هستیم که افراد در صداوسیما و برخی از رسانه‌ها هر برچسب و حرف زشتی را به گروه مقابل نسبت می‌دهند؛ از مقامات نظام تقاضا می‌کنم جلوی این ظلم و بی‌عدالتی را بگیرند و سکوت نکنند.

وی افزود: ما و دستگاه‌های کشور تابع قانون اساسی و قوانین جاری کشور هستیم؛ قانون جزا درباره توهین به مسئولان به‌ویژه رهبری و رئیس جمهور مواردی را مشخص کرده است. یک گروه زمانی که رئیس جمهور از جناح خودش باشد او را عرش می‌برد، تقدیس می‌کند و همه باید آن مقام را تکریم کنند، ولی اگر رئیس جمهور از جناح مقابل باشد هر گونه توهین و جسارتی را نسبت به او انجام می‌دهند؛ این رویه نه عادلانه‌ست و نه بر اساس قانون. آقایانی که صداوسیما را مدیریت می‌کنند، والله شبانه‌روز گناه کبیره می‌کنند. از اقایان و ناظران بر صداوسیما تعجب می‌کنم که چرا به مدیران این رسانه با این رویه تشر نمی‌زنند. با امکانات بیت‌المال، یکی را پسر امام زمان می‌کنند و دیگری را هم شمربن‌ذی‌الجوشن می‌خوانند. این بی‌عدالتی محض و ظلم به ملت است.

یک جریان سیاسی با رویکرد‌های خاص صداوسیما را مدیریت می‌کنند؛ هرچه می‌خواهند می‌گویند، تهمت می‌زنند، حرف‌های نامشروع می‌گویند و فیلم و مستند یک سویه می‌سازند. یک گروه زمانی که رئیس جمهور از جناح خودش باشد او را عرش می‌برد، تقدیس می‌کند و همه باید آن مقام را تکریم کنند، ولی اگر رئیس جمهور از جناح مقابل باشد هر گونه توهین و جسارتی را نسبت به او انجام می‌دهند

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: علاوه بر این‌که در آن دنیا همه باید پاسخ‌گو باشیم، در دنیا هم به ما می‌خندند. در آمریکا اینجوری است؟ کجا چنین رویه‌ای دارند؟ این کشور را با ظلم و ستم به سمت نابودی نبرید. صداوسیما یک اقلیت معدودی که امام خمینی و رهبر انقلاب را قبول ندارند، به عرش می‌برد. چرا این صداوسیما میلیارد‌ها تومان از جیب مردم بودجه می‌گیرد، اما بر علیه ملت است. معتقدم این صداوسیما، میلی که سهل است، ضد ملی شده است.

منبع: اصلاحات نیوز 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین