کد خبر: ۹۳۸۶۴
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۶

ضرغامی:مناظره کنندگان از رفتارهای عصبی بپرهیزند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-سرویس سیاسی: با بازتاب های گسترده‌ای که مناظره‌های تلویزیونی هفته گذشته در بین افکار عمومی پیدا کرد، رییس سازمان صدا و سیما با تشكر از اظهارنظرها و پیشنهادات صاحب‌نظران و دلسوزان آگاه درباره‌ برنامه‌های مناظره در صداوسیما گفت: هر گونه رفتار احساسی، عصبی، تخریبی و سیاه‌نمایی را از آسیب‌های جدی این امر است. 

رییس سازمان صدا و سیما افزود: پس از گذشت سی سال از عمر انقلاب اسلامی، خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی به قدری استوار و محکم شده که طرح بحث‌های مخالف و نقد سیاست‌های رسمی نظام نه تنها کوچکترین خللی به پایه‌های استوار آن وارد نمی‌کند، بلکه باعث تقویت و استحکام بیشتر آن می‌شود. 

وی افزود: این نظام متکی به آراء مردم است و بیش از هر نظام مدعی دیگر در جهان، برای استمرار حاکمیت خود به آراء مردم مراجعه می‌کند. بنابراین آگاهی آحاد جامعه نسبت به آن چه که در پیرامون آنان می‌گذرد از لوازم لاینفک نظام است. 

ضرغامی با اشاره به وجود بحث‌های سازنده و متقابل در بسیاری از شبکه‌های سیما و صدا گفت: برخی از این برنامه‌ها که به دلایل خاصی از مخاطب بالاتری برخوردار می‌شوند، باید با مشارکت ، پشتیبانی و مراقبت بیشتر نخبگان و خواص جامعه در مسیر اصلی خود حفظ و تقویت شود. 

رییس صداوسیما با اشاره به این که رأی مردم هیچ گاه زینتی نبوده است گفت: افراد و مسؤولان باید همواره خود را در معرض نقد قرار داده و پاسخگوی مردم باشند و بدانند که نظام کشور اندرونی و بیرونی ندارد. 

ضرغامی با تأکید بر اهمیت جنبه منطقی و استدلالی مناظره‌ها، هر گونه رفتار احساسی ، عصبی ، تخریبی و سیاه‌نمایی را از آسیب‌های جدی این امر دانست و د و هدف اصلی آنان در این گفتگوها صرفاً رضای خدا و منافع مردم باشد. 

رییس سازمان صدا و سیما در پایان ”موضوع محوری“ و ”نگاه به آینده“ را از جمله سیاست‌های اصلی رسانه در این عرصه دانست و اظهار امیدواری کرد که با پیشرفت فرهنگ مناظره، دولت و مسؤولان و مدیران نظام در حل مشکلات جامعه و انتخاب مسیر مطلوب بیش از گذشته توفیق یابند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین