کد خبر: ۹۳۸۷۳۳
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۳

معرفی سه چوب مقاوم در برابر رطوبت و سرما

آفتاب‌‌نیوز :

چوب‌های مقاوم در برابر رطوبت و سرما متریال‌هایی پایدار، زیبا و پرکاربرد هستند که از آن‌ها به عناوین مختلف در ساخت نمای ساختمان، استخر، کفپوش، کشتی، قایق، سونا و ... استفاده می‌کنند، اما سؤال اصلی این است که آیا چوب به خودی خود در برابر نفوذ رطوبت مقاوم است؟ واقعیت این است که چوب به عنوان محصولی با بافت زنده ماهیتی آب‌پذیر دارد. البته درصد نفوذ آب در چوب‌های مختلف یکسان نیست. از آنجاییکه این قابلیت طبیعی چوب مشکلاتی مانند: جذب حشرات چوب‌خوار، رشد قارچ‌ها، عدم ثبات ابعادی، تغییر فرم، تاب‌خوردگی و ... را در پی دارد کارخانجات مختلف تلاش می‌کنند تا با استفاده از روش‌های نوین، چوب را در برابر رطوبت مقاوم ساخته و به آن قابلیتی ضدآب ببخشند.

ضدآب بودن چوب در مناطق سردسیر و اقلیم‌های بارانی بیش از پیش اهمیت دارد. کفپوش‌هایی که لغزندگی کمتری ایجاد می‌کنند یا نما‌های بیرونی که در برابر نزولات آسمانی زیبایی و اصالت خود را همچنان حفظ می‌کنند باعث شده تا استفاده از چوب‌های ضدآب در اولویت ساکنین این مناطق قرار گیرد. به این ترتیب اگر به دنبال تهیه چوب‌های ضدآب هستید پیشنهاد می‌کنیم خرید چوب روسی، چوب ترمووود و تخته osb را در لیست خود قرار دهید. شرکت بازرگانی پرسال به عنوان واردکننده برتر انواع چوب در ایران، شرایط ویژه‌ای را برای خرید این نوع چوب با درجه کیفی ممتاز و قیمت رقابتی فراهم نموده‌است.

چوب ترمووود

ترمووود یک نوع چوب اصلاح شده‌است که برای بهبود پایداری و دوام آن با حرارت و فشار بالا پردازش می‌شود. طی این فرآیند، تمام رطوبت چوب از بین می‌رود و همین شیوه تولید آن را به یک ماده ایده‌آل برای استفاده در پروژه‌های مختلف ساخت‌وساز و مبلمان در فضای باز تبدیل می‌کند. به‌طور کلی عمل ترمو کردن کمک می‌کند تا وزن چوب سبک‌تر شود و مقاومت بیشتری در برابر تغییرات دمایی و رطوبت از خود نشان دهد.

تغییرات مولکولی ایجاد شده در چوب ترمووود باعث می‌شود چگالی آن تغییر کرده و بیش از یک چوب معمولی و استاندارد، در شرایط جوی مختلف به خصوص در مواجه با سرما و بارش باران آب گریز شود. همین قابلیت، تأثیر قابل توجهی بر افزایش طول عمر و کاهش آسیب‌های ناشی از پوسیدگی چوب ترمووود داشته‌است. از این چوب زیبا و مقاوم می‌توان در ساخت جکوزی، آلاچیق، سونای فضای باز، استخر و ... استفاده کرد.

چوب روسی

سال‌هاست که به منظور افزایش تنوع چوب‌های موجود در بازار داخلی و توجه بیش از پیش به حفظ منابع جنگلی کشور، واردات چوب از کشور روسیه به ایران در حجم انبوه صورت می‌گیرد که به این نوع چوب‌ها، چوب روسی گفته می‌شود. چوب روسی در انواع مختلف اعم از: راش، ساسنا، یولکا، نراد و ... عرضه می‌شود که هر یک کارآیی منحصربه‌خود را دارند. ویژگی‌هایی چون: تنالیته رنگی چشم‌نواز، وزن نسبتا سبک، تنوع بالا، انعطاف‌پذیری مطلوب و مقاومت بالا در برابر رطوبت و عوامل مخرب محیطی باعث شده تا کاربران از خرید چوب روسی به خوبی استقبال کنند.

تنوع ابعادی این چوب به گستردگی کارآیی آن کمک کرده‌است، چراکه چوب روسی نه تنها در ابعاد استاندارد قابل خرید است بلکه سایز ۱۵۰*۱۵۰ آن نیز با پوشش‌دهی بیشتر در دسترس می‌باشد. چوب‌های روس بسیار خوش‌کار و زیبا هستند، در برابر سرما و نفوذ آب مقاوم عمل می‌کنند و قابلیت رنگ‌پذیری بالایی دارند. به کمک رنگ کردن چوب و سایر روش‌های معمول می‌توان ویژگی آب‌گریزی چوب روسی را تقویت کرد. برای خرید چوب روسی باکیفیت و مرغوب تنها کافی است از طریق تماس با کارشناسان فروش شرکت بازرگانی پرسال سفارشات خود را ثبت نمایید تا متخصصین این مجموعه خوش‌نام، در کمترین زمان نسبت به تامین فوری محصول و ارسال آن به سراسر کشور اقدام نمایند.

تخته osb

تخته osb نیز یک نوع چوب مهندسی شده‌است که از بهم چسباندن خرده چوب یا چیپس چوب درختان مقاومی، چون صنوبر و سپیدار به کمک رزین‌های مخصوص، تحت فشار و حرارت بالا تولید می‌شود. رشته‌های چوبی مستطیلی شکلی که در ساخت تخته osb مورد استفاده قرار می‌گیرند، به حالت لایه‌های متقاطع (عموما سه لایه) روی هم قرار داده می‌شوند، به همین علت از این چوب بادوام می‌توان به عنوان یک محصول چوبی سبک، مستحکم و همه‌کاره در ساخت انواع سقف، دیوار، کف، پالت، ظروف صنعتی، قایق و ... استفاده کرد.

اصولا پنل‌های osb بسته به کیفیت چسب و نوع رزین به‌کار رفته در ساخت‌شان از قدرت و پایداری بالایی در برابر سرما و عوامل جوی برخوردار هستند و تاب نمی‌خورند. البته برای استفاده از این چوب در مناطق مرطوب و سرد بهتر است انوع مرغوب و ضخیم آن با گرید بیرونی را خریداری نمایید. استفاده از بتونه ضدآب و رنگ می‌تواند تأثیر قابل توجهی در تقویت خواص ضدرطوبتی چوب osb داشته‌باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین