کد خبر: ۹۳۸۷۷۲
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵

سید حسن خمینی: برخی قربه‌الی‌الله یا برای حفظ نظام دروغ می‌گویند

سید حسن خمینی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: از لحظه بعد از وقوع هر رخداد، «تاریخ» آغاز می‌شود و جنگ روایت‌ها شروع می‌شود.
سید حسن خمینی: برخی قربه‌الی‌الله یا برای حفظ نظام دروغ می‌گویند
آفتاب‌‌نیوز :

هرچه از یک حادثه دور می‌شویم تفاوت قرائت‌ها نیز بیشتر می‌شود. همان‌طور که دیده‌ایم برخی قربه‌الی‌الله یا برای حفظ نظام دروغ می‌گویند و برخی با هدف دیگری؛ بعضی هم فقط بخشی از واقعیت را نقل می‌کنند و بقیه را نمی‌گویند.

فاصله ما با یک داستان تاریخی جنگ روایت‌ها را تغییر نمی‌دهد، بلکه صرفا امکان راستی امکان‌پذیر را کم می‌کند. و الا جنگ روایت‌ها در مورد همه وقایع مربوط به اشخاص، ملت‌ها، شهرها و اقوام وجود دارد.

سید حسن خمینی صبح امروز از مرکز اسناد انقلاب اسلامی بازدید کرد.

 سید حسن خمینی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: از لحظه بعد از وقوع هر رخداد، «تاریخ» آغاز می‌شود و جنگ روایت‌ها شروع می‌شود. هرچه از یک حادثه دور می‌شویم تفاوت قرائت‌ها نیز بیشتر می‌شود.

همان‌طور که دیده‌ایم برخی قربه‌الی‌الله یا برای حفظ نظام دروغ می‌گویند و برخی با هدف دیگری؛ بعضی هم فقط بخشی از واقعیت را نقل می‌کنند و بقیه را نمی‌گویند. فاصله ما با یک داستان تاریخی جنگ روایت‌ها را تغییر نمی‌دهد، بلکه صرفا امکان راستی امکان‌پذیر را کم می‌کند. و الا جنگ روایت‌ها در مورد همه وقایع مربوط به اشخاص، ملت‌ها، شهرها و اقوام وجود دارد.

وی افزود: ما امروز در گسترده‌ترین جنگ روایت ها هستیم و یک امپراطوری مقابل جبهه انقلاب اسلامی وجود دارد و تحقیر آن چیزی را عوض نمی‌کند. اتفاقا دشمن ما قوی است و با این وجود است که زنده مانده‌ایم. ما با دشمنی قوی درافتاده‌ایم. 

یادگار امام در خصوص چگونگی مواجهه با این امپراطوری گفت: موسسات و مجموعه‌های موجود در زمینه تاریخ نباید همدیگر را تضعیف کنند. بلکه باید با یکدیگر هم‌افزایی کنند تا کارهای تکراری انجام نشود و مرکز اسناد انقلاب اسلامی و شخص آقای پورمحمدی ظرفیت این کار را دارند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین